Mekanisk udluftning med varmegenanvending i lavkælder

Hej Alle

Vi skal have mekanisk udluftning i vores kælder. Kælderen består af 3 rum, hvor det største rum er opvarmet. Desværre er kælderen meget lav, så vi har nogle udfordringer ved at skulle bore i soklen/kældermuren pga. terræn. Vi har kun lyskasserne ved kældervinduer hvor der er adgang til frisk luft.

Vores udfordring er at vi gerne vil have udluftning med varmegenanvending såsom DUKA PRO 50+, men der er kun vinduer som disse kan sidde på. Er der nogle har har erfaring fra lign. projekter eller kender til ventilation hvor aggratet har en mindre dybe end f.eks. DUKA PRO 50+, så det evt. kan sidde i vinduet??

Venlig hilsen

Kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grav ud to meter fra sokkel, under terræn, og læg rørene vandret og op

 

Jeg kender ikke konkrete produkter, men jeg er bekendt med der findes "genvindings produkter" der kan sidde i vinduerne også.

Nogle af disse genvindings produkter kører dog "enten eller" løsning, hvor de så vender retning med et givent tids interval.

 

Hej

Jeg har søgt efter dem via google men uden held. Du kan ikke komme med flere oplysninger, evt en URL til sådan et aggregat?

Venlig hilsen

Kim
Beklager, fik det mundtligt at vide af min ventilatør da han var og give tilbud i mit hus.

 

Hej

Jeg har fundet noget men tror ikke løsningen er den rigtige for os.

http://www.nssas.dk/produkter/udluftningsskakt/

Venlig hilsen

Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis