Reparation indvendig væg i køkken

Hej
Jeg har tidligere fået god hjælp herinde og nu har jeg endnu en ting jeg har brug for rådgivning omkring:)
Hvordan/og med hvad reparerer vi bedst disse huller i køkkenvæggen?Det gælder for stykket oven over fliserne.
Det skal ikke være pænt da der skal stå køkkenelementer op af,men der skal gerne blive stærkt nok til at der kan fæstnes en skinne fra IKEA(hvor køkkenelementerne skal fæstne på)
Mange hilsner Maria
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter min mening, er det eneste du kan gøre, er at Klodse ud, så skinnen lægger an hele vejen. Skru karmskruer i klodser og hæng skinnen på. Det kan gøres med træ- eller Knudsen kiler.

 

Brug lidt mørtel eller gipspuds så væggen bliver plan. Sæt evt hønsene på med hæfteklammer hvis sivne er for ødelagte sådan at pudset kan sidde fast.
I forhold til skinnen så ligner det at væggen er en gammeldags let skillevæg lavet af to lag brædder hvorpå der er sat siv og pudset op. I sådan en konstruktion er brædderne det eneste der kan bære. Det er derfor ligemeget hvad du pudser op i for det skal ikke bære din skinne, istedet skal du sørge for at skruerne har en længde hvor de sidder solidt i brædderne bagved pudset 

Ask
Du kan bare trække noget puds på, så der er nogenlunde plant underlag. Husk at fugte unfderlaget godt inden start.
Og det skal være almindelig træ skruer som f.eks. 5 x 50 eller 5 x40 afhængig af hvor tyk beslaget er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for alle svar-kæmpe hjælp:)
Jeg går i gang med at pudse væggen og må købe mig nogle træsøm😊
Ikke træ søm SKRUER

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis