spartling af vægfliser

Kan man spartle vægfliser(fugen) så pænt at det ikke bliver synlig, når man derefter maler dem. amatør Jørn
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man godt. En ganske almindelig vådrumsspartel først, til at lukke af med og derefter er der forskellige slags indfarvet spartelmasse du kan fuldspartle med. Der følger normalt en topcoat med, som lukker og beskytter spartelmassen.  Jeg sørgede selv for at starte med at få fugen mellem fliserne i samme højde med fliserne. Derefter et lag der gør overfladen plan/jævn altså med vådrumsspartlen. Husk at det er vigtigere med flere tynde lag end meget få, så det bliver det flottest og nemmest.  Derefter er der fri leg med farver og struktur. Held og lykke med projektet. 
Tror ikke du kan opnå en god nok finish i en spartling af fugen kun, og så male flise og fuge i samme farve, uden at du kan se en væsentlig forskel.

Skal du "gemme" fliserne, så er det en fuldspartling som Chris skriver, gjort af flere omgange, men er det bare for at skifte f.eks. væk fra røde fliser til hvid maling, men stadigvæk gerne må se fliser + evt. mønster i dem, kan du godt bare male ovenpå.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Må jeg komme med et tillægsspørgsmål, Jørn? Jeg er ude i samme projekt og har også kig på vådrumsspartel - der står bare at der skal være på puds, beton, gips etc. og ikke direkte på fliser?

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Ja spørg endeligt, så får man da belyst det bedre Jørn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også