Stikdåse udenfor

Hej.
Jeg har tænkt mig at tage en frysepose og put en stikdåse med 2 stik til julelys. Lukke pose med snor. Posen hænger med tape udenfor hvor regnen vil ramme posen og posen er ca 10 cm fra jorden.

Er det farligt? Jeg regner ikke med at der vil komme vand ind da snor hænger nedad. Kan der opstå fugt problemer ved denne løsning ? Altså at dåsen i posen vil blive fugtig? Og hvis der skulle komme vand, hvad sker så? Ryger der nogle sikringer?

På forhånd tak. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har flere gange brugt spande.
Lav din samling og sørg for at ledningerne er godt lange, så tager du en spand, sætter den på hovedet og lægger dine samlinger på toppen af denne med ledningerne hængende ned af spandens sider. Så tager du en anden spand og sætter over samlingen der ligger på toppen af den første.
Eventuelt regn vil løbe af den yderste spand, mens den inderste spand forhindrer at vandet kan trænge ind fra bunden.
Men når det så er sagt, så er det en god ide at holde øje med samlingen, specielt efter et regskyld eller hvis der mod forventning skulle falde en bunke sne  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Joel elkappe. Fåes i mange byggemarkeder til ca 60 kr


 

Der er ingen af de samledåser der er regntætte. Den bedste metode er at hæve det fra jorden og så en spand over. Så kan man både have transformatorer m.m. derinde. Det kan være som Pinkhenrik beskriver. Spanden skal naturligvis have en haveflise over sig eller på anden måde sikres imod at blæse væk.
Det system gør at evt. fugt kan forsvinde igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis