Placering af spær på murværket

Er der monstro nogen som kan svare på hvorvidt et spær blot skal hvile på bagmuren eller om det også skal hvile på formuren. Evt. om der er forskel på hvorvidt det er et 1 plans eller 1 1/2 plans hus.

Mvh

Lars
Er der monstro nogen som kan svare på hvorvidt et... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen !

Mine indermure er lavet i porebetonblokke, 10cm modellen og det holder fint til et alm 1½ plans hus... Men min etageadskillelse er også lavet i træ... hvis det havde været betonplader havde det måske været noget andet...

MVH Njord
Hej alle!!!

Der er ikke nogen umiddelbar foreskel på måden at murer på om det er den ene eller anden slags hus.Med hensyn til sten bruger man lige så ofte mange hul sten som massive bagmursten.Grunden til at man bruger bagmur sten er at de er billigere og den pris foreskel består i at det er frasorterede sten mae nuancefdifferens. og samtidig garanterer teglværket ikke for evt.frost skader dette er dog heller ikke aktuelt da der er tale om en indvendig mur.
Med hensyn til mørtel brudger man altid 6,6% mørtel,dette refererer til kalk indholdet i blandingen fra mørtelværket.man laver en murer mørtel til brug i blandings forholdet 1:10. altså 1 del cement til 10 dele mørtel.

De omtalte bredsten som der blev nævnt bruges stort set ikke i

alm.byggeri.

Idag bruger man lige så gerne pore/gasbeton som leca beton både blokke og elementer

ved ikke om dettte gav bare lidt svar smile

mvh.milton
Hej Milton !

Tak for dit svar. Er det også din erfaring at spærrene oftest kun hviler på bagmuren ?

Mvh

Lars
Citat fra LarsA

Hej Milton !

Tak for dit svar. Er det også din erfaring at spærrene oftest kun hviler på bagmuren ?

Mvh

Lars


hej Lars.

ja det er det i nogle tilfælde laver man en overlukning og så hviler remmen på både facade og bagmur men for det meste hviler remmen på bagmuren

mvh.milton
Citat fra milton olsen


hej Lars.

ja det er det i nogle tilfælde laver man en overlukning og så hviler remmen på både facade og bagmur men for det meste hviler remmen på bagmuren


Kan du sige noget om hvornår man bruger denne løsning ? Har det noget med tagkonstruktionens vægt at gøre ?

Mvh

Lars
Annonce
Hej igen Milton,

Jeg glemte at spørge dig om man bruger stærkere sten ved 1 1/2 plan end 1 plan.

MVh

Lars
Citat fra LarsA

Citat fra milton olsen


hej Lars.

ja det er det i nogle tilfælde laver man en overlukning og så hviler remmen på både facade og bagmur men for det meste hviler remmen på bagmuren


Kan du sige noget om hvornår man bruger denne løsning ? Har det noget med tagkonstruktionens vægt at gøre ?

Mvh

Lars


nej det har ikke noget med tagkonstruktionens vægt at gøre,men med remmen,i de tilfælde jeg har set det er der tale om limtræsremme som samtidig går ud over gavlene og danner grund lag for altan til første sal
ivirkeligheden tror jeg at det har noget med hele konstruktionen at gøre men jeg er ikke tømrer det kan være orla har en viden om det

mvh.milton
Citat fra LarsA

Hej igen Milton,

Jeg glemte at spørge dig om man bruger stærkere sten ved 1 1/2 plan end 1 plan.

MVh

Lars


Hej Milton !

Kan jeg ikke også lige lokke dig til at svare på ovenstående... :oops:

Mvh

Lars
Citat fra LarsA

Citat fra LarsA

Hej igen Milton,

Jeg glemte at spørge dig om man bruger stærkere sten ved 1 1/2 plan end 1 plan.

MVh

Lars


Hej Milton !

Kan jeg ikke også lige lokke dig til at svare på ovenstående... :oops:

Mvh

Lars


hej Lars

der er ikke egentlig stærkere eller svagere sten.
når man bestiller mursten hos sin leverandør skelner man mellem facade og bagmursten.som jeg nævnte tidligere så ligger foreskellen i om hvor meget de er brændt,en bagmursten behøver ikke være ligeså hård som en facade men det har noget at gøre med om de kan tåle vind,vejr og frost.en bagmursten kan i mange tilfælde godt være en frasorteret facadesten men teglværket garanterer ikke for frost frihed det er den egentlige foreskel

mvh.milton
hej lars

glemte helt at du kan gå ind på kalk & mørtelværkernes hjemme side og klikke dig ind på det link der hedder wewers teglværker du kan si adressen på linket til byg hus

mvh.milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis