Hvordan stopper jeg et afløbsrør

Hej. Jeg har nedlagt et afløbsrør fra det tidligere toilet på vores ovenetage. Det gik lidt kringlet rundt mellem etagerne, og sagen er, at der nu stikker enden af et rør ud fra en af vores vægge oppe under loftet i underetagen. Denne har VVS'eren sat sådan en plastikprop på, men jeg synes stadig, det lugter.

Inden, jeg spartler hen over det, vil jeg gerne stoppe det mere til. Hvad kan man gøre?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som om du har et andet afløb i det lokale, hvor vandlåsen ikke er våd mere, så lugten kommer dén vej, f.eks. et nedlagt vaskemaskine afløb eller en brusekabine der ikke bruges i længere perioder ad gangen.

Mht. lugt fra "den store prop", kan du tage proppen af igen, ligge en scillicone fuge i kanten, og så i med proppen igen, så skulle det blive lugt og luft tæt.

Steensen skrev den 23-10-2019 16:10:39

Det kunne lyde som om du har et andet afløb i det lokale, hvor vandlåsen ikke er våd mere, så lugten kommer dén vej, f.eks. et nedlagt vaskemaskine afløb eller en brusekabine der ikke bruges i længere perioder ad gangen.

Mht. lugt fra "den store prop", kan du tage proppen af igen, ligge en scillicone fuge i kanten, og så i med proppen igen, så skulle det blive lugt og luft tæt.

Jeg må se, om der er en anden kilde til problemet, og så vil jeg bruge dit trick med fuge.

Tak for svar!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også