Installation af lysdæmper til LED med korrespondance

Hej eksperter

Som fuldstændig ny i el-verdenen har jeg brug for lidt viden. Jeg har derhjemme en EGLO Penaforte LED-lampe som kan tændes og slukkes to steder. Jeg er interesseret i at installere en lysdæmper som alternativ til den ene afbryder.

Er det korrekt forstået, at denne afbryder kan hjælpe mig med det?
https://www.el-grossisten.dk/fuga-lysdaemper-led-s-120va-m-korrespondance-hvid.html

Og er det noget, der kan gøres uden større besvær af en amatør?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan skifte den ene afbryder ud med lysdæmperen, og den anden afbryder forsynes med en fjeder, så den kommer til at virke som en trykkontakt, der giver en impuls. For at dæmperen kan virke er det naturligvis en forudsætning, at din lampe er beregnet til dæmpning. Det ville jeg undersøge først.

fase
Mange tak for det fyldestgørende svar. Et par opklarende spørgsmål:

-Skal jeg anskaffe den omtalte fjeder, eller følger sådan en med, når man køber en lysdæmper beregnet til korrespondance? Hvis ikke, kan du guide mig i retning af, hvad jeg skal have fat i?

- Bliver installationen mere kompliceret af, at man installerer korrespondance? Sådan med ledninger osv.
Du skal også bruge en sådan en fjeder. Du skal bare bruge to af de ledninger, der går til den afbryder der ikke skal skiftes ud med lysdæmper.

fase
Tusind tak. Jeg giver det et forsøg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis