Vandhane kan ikke lukke

Min vandhane ved køkkenvasken kan pludselig ikke lukke. Selvom jeg lukker på blandingsbatteriet, så kommer der stadig pænt meget vand ud.
Jeg har lukket for ballofixen nedenunder, men hvad kan der være gået galt?
Har I oplevet det før?
Kan man fikse det?
Eller skal hanen bare udskiftes?

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et etgrebsbatteri eller et med to greb? Har du et billede af det?

fase
Du skal ud at købe en ny ventilenhed. Hvis du kikker på billedet hos jemogfix er der et billede af de forskellige dele.

fase
S. Fabrin skrev den 23-10-2019 14:50:27

Du skal ud at købe en ny ventilenhed. Hvis du kikker på billedet hos jemogfix er der et billede af de forskellige dele.

 Ventilenhed? Øh, hvis jeg klikker på billedet hos jemogfix, så ser jeg bare et stort billede af hanen. Hvor ser du nogle forskellige dele?

Det er som sagt ikke nøjagtigt denne hane. Det er ikke en Grohe. Jeg kan ikke huske hvilket mærke det er (er ikke lige hjemme), men den ligner meget. Og det ér et etgrebsbatteri.

Hej

Er det denne, du mener?
Hvis jeg søger på Ventilenhed i webshop hos jemogfix og hos Bauhaus, så får jeg intet relevant frem. Har den evt. en anden betegnelse?

Ja det den med rødt. Den hedder sikkert kartusch eller noget lignende.

fase
S. Fabrin skrev den 23-10-2019 15:07:09

Ja det den med rødt. Den hedder sikkert kartusch eller noget lignende.

 OK. Det giver noget hos Bauhaus. 

Burde sådan noget ikke være dækket af garanti? Også selvom den er 3-4 år gammel?
Nej du har 6 mdr., hvor det formodes at fejlen var der ved købet. Derefter har du yderligere 18 mdr. reklamationsret, hvor du skal bevise, at fejlen har været der hele tiden.

fase
S. Fabrin skrev den 23-10-2019 15:14:13

Nej du har 6 mdr., hvor det formodes at fejlen var der ved købet. Derefter har du yderligere 18 mdr. reklamationsret, hvor du skal bevise, at fejlen har været der hele tiden.

 Jeg er med på, at der er 2 års reklamationsret ifm. forbrugerkøb. Men nu er et blandingsbatteri umiddelbart noget jeg ville forvente skulle holde betydeligt længere end 2 år.


Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis