Lig trægulv - varme i huset?

Hej,

Vi er igang med renoveringen af vores hus. Det står pt uden varme, men der er lagt klar til gulvvarme. Skal varmen sættes til og huset varmes op før vi kan begynde at ligge vores nye gulv?

Pft.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken slag gulv er det?

Hvis det er træ/laminat skal i helt klart have varme på inden i går i gang.

Normalt siger man til denne type at det skal opbevares i samme rum et par dage (og med emballagen på) inden brug så det kan nå at akklimatisere - tiden kan variere lidt alt efter type - men det er vigtigt at det får tid til at tilpasse sig de lokale forhold inden man går i gang.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 23-10-2019 11:07:40

Hvilken slag gulv er det?

Hvis det er træ/laminat skal i helt klart have varme på inden i går i gang.

Normalt siger man til denne type at det skal opbevares i samme rum et par dage (og med emballagen på) inden brug så det kan nå at akklimatisere - tiden kan variere lidt alt efter type - men det er vigtigt at det får tid til at tilpasse sig de lokale forhold inden man går i gang.

/BOFH

 Det er et parket gulv, som har ligget i huset siden i fredags. Men når jeg så en gang sætter gulvvarmen til, så stiger varmen i huset jo merkant. Men det har måske ikke den store betydning? 

Tak til jer begge :) 
Det er ikke så meget varmen, som den relative fugtighed i luften. Når der bliver varmere, kan luften indeholde mere fugt og den relative luftfugtighed falder.
Men jeg vil klart anbefale at du sætter varme på og får varmet hus og gulv op, inden du lægger gulvet. Nu er det vel ikke nystøbt gulv, vel?
pilehave skrev den 23-10-2019 14:14:28

Det er ikke så meget varmen, som den relative fugtighed i luften. Når der bliver varmere, kan luften indeholde mere fugt og den relative luftfugtighed falder.
Men jeg vil klart anbefale at du sætter varme på og får varmet hus og gulv op, inden du lægger gulvet. Nu er det vel ikke nystøbt gulv, vel?

 Hej,


Nej, det er ikke nystøbt.Vi har lagt gulvvarmeplader oven på eksisterende beton.

Udfordringen ligger i, at vi er udfordret på tiden og vores VVS'er er simpelthen ikke til at få fat på. Vi har prøvet flere dage i træk nu.Så vil vi kunne sætte en varmekanon ind i huset og holde temperaturen oppe med denne indtil varmen er klar?

Tak :) 
Annonce
Ja, det vil I kunne. Det er ikke så vigtigt hvor varmen kommer fra :)
pilehave skrev den 23-10-2019 14:20:33

Ja, det vil I kunne. Det er ikke så vigtigt hvor varmen kommer fra :)

 Helt perfekt! Tusinde tak for hjælpen :) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis