Få det bedste ud af forkert fræset bordplade

Hej allesamen! Jeg er landet i et dilemma da IKEA har skåret forkert ud i en ny køkkenbordplade til renoveringen af mit køkken. Der er derfor nu fræset den ydre kant af en firkant ca 10 cm ud på den ene side af min kogeplade. Min tanke til at få det bedste ud af situationen er at fræse en firkant ud til højre for kogepladen på 30*50*1 cm og monterer en stenplade i dette hul til henstilling af varme pander og gryder. Mit spørgsmål er derfor, hvordan får jeg skåret en sådan firkant ud i bordpladen på den bedste måde??

På billedet ses den nuværende udfræsede bane og den sten jeg ønsker at monterer der i stedet!
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke tage fat i Ikea, så må de jo lave en ny plade til dig...

Vi prøver igen, i morgen --
Naturligvis skal leverandøren rette den fejl.
Er du selv skyld i det så er det naturligvis noget andet.
Du skal bruge en overfræser af god kvalitet, og så bliver du nok nødt til at lave en jig til opgaven. Der er mange videoer på youtube. Men du skal have en styre skinne på hver side af hullet og en 2 tværgående. styreskinner. Så skal overfræser kunne bevæge sig i præcis højde på begge led.
Men næste problem er at du meget let får vand ned ved siden af din stenplade, og så svulmer spånpladen op, og det hele er ødelagt.
Du kan måske få held med at fuge med silicone, men der er svært at få det til at holde i mange år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
je_ns skrev den 22-10-2019 23:21:39

Hvorfor ikke tage fat i Ikea, så må de jo lave en ny plade til dig...

 Jeg har snakket med Ikea, men da det er en speciallavet bordplade har jeg underskrevet på en "tegning". Desværre var det meget svært at skulle se de 10 cm fejl på denne tegning, og så forventede jeg at deres medarbejdere havde styr på det. Kort sagt er det min skyld da det er kundens ansvar at målene er rigtige

Hej Andreas
Øv, ja under de betingelser er der nok ikke noget at gøre, når du har underskrevet tegningen.
Du skal vente med at gøre bordpladen fast, for det er ikke muligt at komme til med en overfræser over imod væggen, så vidt jeg kan se.
Hvis du ikke er dus med en håndoverfræser og ikke har en, er det nok en fordel at få hjælp af en kyndig. Hvor bor du ?
Til at lime stenpladen ville jeg vælge en lim/fugemasse der hedder Sikaflex 11FC . Den er fantastisk holdbar og tæt, så du undgår problemet med indtrængende vand, som Erik skriver.
Venlig hilsen Johnny


Johnny cnc
Det er netop problemet med firmaer som ikea. Ved at underskrive tegning m.m. fralægger de sig ansvaret. Andre køkkenfirmaer tager selv det ansvar ved at de selv måler op på stedet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
@Ev-elmand..  ja, men andre køkkenfirmaer tager jo en pris, for at måle korrekt op?
men vi vil jo alle gerne have det "billigst" ikke??
IKEA presser bare prisen, ikke??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Gør de ? ?   Jeg tror som altid at man får den kvalitet man betaler for.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis jeg kører i f.eks. Bauhaus og får skåret en bordplade af på mål og den så er for kort i den ene ende, er det da mig, der står med en bordplade, der ikke passer, sådan er det. Har man godkendt en tegning, så hænger man selv på den, hvis bordpladen er forkert.

fase
Har du undersøgt muligheden, for at få en bredere kogeplade ?

Hvad koster en ny bordplade ? 

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har kigget på en bredere kogeplade, jeg kan få en der dækker det hele for 4500, og en ny bordplade koster 5500. Men jeg har lejet en overfræser og går med den løsning, det var også selv det jeg vurderede som den bedste løsning til prisen 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis