Ny tørretumbler varmer ikke

Jeg har netop købt en ny Wasco tørretumbler i Harald Nyborg. Jeg tørrede én vask og så efterfølgende holdt den op med at varme. Tromlen kører rundt og der kommer luft, men det er koldt. Selv efter flere timer.

Da jeg i første omgang tænkte fabrikationsfejl, reklamerede jeg og fik udleveret en ny i dag af samme type.

Men der sker det samme. Den første vask tørrede fint og tøjet blev varmt. Men fra vask nr. 2 blev tøjet aldrig varmt og derfor heller ikke tørt.

Jeg har prøvet at tømme filtre og vandtank, men det hjælper ikke.

Kan der virkelig være en fabrikationsfejl på to tørretumblere? Eller skal jeg tænke noget andet? Tænker ikke der kan være sliddele efter kun en vask.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel ikke utænkeligt, at der kan være fejl på to maskiner. Du henvender dig hos Harald Nyborg og reklamerer endnu en gang.

fase
elmichael skrev den 22-10-2019 20:44:28

Står den indbygget? Tænker det er en termosikring der slår fra.

 Nej, den står frit på gulvet. Jeg prøvede ved den første maskine at skrue bagsiden af, men der var ikke her en synlig sikring. Så skal jeg skrue mere af, og her er jeg lidt bekymret for bevarelsen af min ret til at reklamere. 

Jeg tænkte umiddelbart også på termosikringen, men er det ikke underligt den skulle slå fra på to maskiner. Jeg har ikke tørret tøj anderledes, har ikke overfyldt maskinen osv.

Hvordan vil jeg kunne slå den til igen, hvis det var tilfældet? Kræver det virkelig jeg skiller hele maskinen ad?
Så længe der garanti på maskinen, er det absolut ingen god ide, at du selv roder med maskinen. Du risikerer at miste garantien. Reklamer til HN. 

fase
Nu er det vel ikke sådan at tumbleren får 400 V og ikke 230 V som den skal have ,  det er meget usædvanligt at 2 nye tumblere skule være defekte ......? 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 23-10-2019 00:38:15

Nu er det vel ikke sådan at tumbleren får 400 V og ikke 230 V som den skal have ,  det er meget usædvanligt at 2 nye tumblere skule være defekte ......? 

 Nej der medfølger helt almindelig 230 V som bare er sat i stikkontakten

Jeg fik wasko tørretumbler fra harald Nyborg igår, har tørret 3 maskiner tøj, så stod den og brummede og melder nu også fejl i varmelegeme, så må reklamere imorgen, hvad endte du med fik du en maskine der virkede? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis