Mange netværkskabel igennem væg

Hej

Jeg skal have ført mange netværkskabel ud til min patch panel, hvordan føre man det bedst igennem væggen?

Havde tænkt på en indmuringsdåse Fuga AIR 2M, hvor jeg laver et hul til 40 mm rør og fræser det ind i væggen.

- Fandt et billede på nettet, men ved ikke hvordan de lige har gjort det 🤨
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er kablerne trukket hen til væggen? Hvis de ligger i en kanal kan du bare lave et hul i vægge med et kopbor eller lignende, sådan at kanalen dækker hullet, og trække dem igennem, der behøver ikke at være en dåse.
Du skal bare lavet en genemføring i loftet hvor der ikke er nogen skarpe kanter og holde en fornuftig bøjeradius på kablerne, så bliver det fint. Når du så kommer ned under loftet kan du sætte noget kabelkanel op som du kan trække kablerne i.
Er det nybyggeri indmurer du bare 40 mm kabelrør, og lader den komme skråt ud af væggen hvor panelet / skabet skal være. Det bliver ikke pænere af at der sidder en dåse som du alligevel ikke kan få låg på når der er så mange kabler.
På billedet kommer det ned i en udvendig kanal og ind i siden af rack skabet, Det kan let laves mere elegant.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis