Overligger akut eller rolig nu

Kære LDS'er.
Vi flyttede ind for 4 år siden med bemærkning om flere nedbøjninger men uden konkret skade. Jeg kan I dag konstatere at overliggeren har slået revner inde under ved vinduet. Det er kun den nederste "bane" som hænger. Stenene ovenover ser fine ud. Mit spørgsmål er, hvor akut er dette og hvad Filan koster det at fikse???.

Jeg havde tænkt på sådan en skalflex overligger (stel) og så indkøbe de 5-6 Sten. Det giver en materiale pris på omkring 700 kroner. Men mit spørgsmål er, hvad koster det en mure at fikse?? Har i nogle ideer? Mvh. Er jo ved at gå ud af mit gode skind.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun se en revne under nederste skifte. Og så er det fugen der er revnet. Det er ikke svært at hugge / kradse den ud og fuge om.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er stort set samme mørtelblanding man bruger. Men man har sikkert lavet en mindre blanding senere end selve op muringen, og derfor ikke ramt samme blandings forhold.
Det er flere muligheder. Enten købe færdig blandet mørtel som kun skal tilsættes vand. Eller bakkemørtel og blande med cement 5 : 1
Eller du kan kradse det helt ud og bruge ekspanderende fugebånd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis