vedr cpu og grafik i bærbare

Pt kører jeg med en lenovo E530c denne har intel i 5 cpu og intel grafik men maskinen har det ikke forgodt da der er lidt defekter efter 7 år

så valget står nu på en ny til max pris på 6000 ud af denne pris skal der være plads til 12 gb ram som den gamle også har (ddr3)

men de fleste maskiner nu om dage har amd ryzen 5 cpu og jeg ved ligsom hvor stabil en i5 er hvilke fordele og ulemper er der med amd ryzen 5 bruger de mere strøm og hvad med grafikken som også er amd
maskinen skal bruges til billed redigering,office pakken, internet brug.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og spørgsmålet er?

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 21-10-2019 11:32:06

Og spørgsmålet er?

 spørgsmålet står faktisk i teksten 

Problemet er jeg ved hvordan intel i5 kører og hvis jeg skal holde mig omkring de 6000 så bliver det amd cpu og skærmkort men hvordan kører disse ryzen 5 cpu og deres skærmkort ifh til intel. Proshop siger man får mere valuta i amd men er maskinen ligså stabil ønsker ikke en pc hvor win10 går ned med fejl pga det er amd 

Der er ingen grund til at frygte at AMD skulle være mere ustabil end Intel. Jeg har kørt med mange AMD gennem tiden og det har bare spillet. Ryzen har jeg ikke fået skiftet til endnu men det kommer nok. Jeg har ikke hørt noget som helst om at der skulle være problemer med dem.
Med hensyn til strømforbrug så er alle udgaver der bruges i bærbare jo specielle strømbesparende udgaver.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du kan få en semi-gamer bærbar til 6k.
Kig på Komplett eller elgiganten og kig på nogle af deres outlet-tilbuds ting, der ofte er maskiner som folk har returneret på 14-dages reglen

-16GB RAM er efterhånden standard i bærbare
-Til kontor brug er et intel Grafikkort rigeligt
-tænk over hvor meget lager plads du har behov for, 256GB SSD er en fornuftig størrelse til programmer og lidt data, mens en 1TB roterende harddisk til lager kan være en fordel til store video filer.
-Skal det være en bærbar eller en "slæbe bar" (størrelse af skærm du vil have)
-skal den have numerisk tastatur også, eller er det bare "nice to have"
-optisk drev?

Her er et eksempel med en i7, 16GB RAM og 512GB SSD:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/10237/acer-aspire-5-15-6-barbar-computer-sort
Det er bare igang med at søge.


 

Steensen skrev den 21-10-2019 13:54:03

Du kan få en semi-gamer bærbar til 6k.
Kig på Komplett eller elgiganten og kig på nogle af deres outlet-tilbuds ting, der ofte er maskiner som folk har returneret på 14-dages reglen

-16GB RAM er efterhånden standard i bærbare
-Til kontor brug er et intel Grafikkort rigeligt
-tænk over hvor meget lager plads du har behov for, 256GB SSD er en fornuftig størrelse til programmer og lidt data, mens en 1TB roterende harddisk til lager kan være en fordel til store video filer.
>pt sidder der en 256gb ssd i den gamle maskine, der ligger ingen data på maskinen alt køres fra qnap nas og rettes der i billeder sker det på maskinen inden de kommer på nasen,ligeledes når der laves iso filer sker det på maskinen.

-Skal det være en bærbar eller en "slæbe bar" (størrelse af skærm du vil have)
>15,6" skærm

-skal den have numerisk tastatur også, eller er det bare "nice to have"
-optisk drev?
>numerisk tastatur som den gamle maskine
>cdrom men det bliver nok svært

Her er et eksempel med en i7, 16GB RAM og 512GB SSD:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/10237/acer-aspire-5-15-6-barbar-computer-sort
>godt alternativ, vil tage et kig på den

Det er bare igang med at søge.

 

Det er et tilbud jeg har fået strikket sammen af lenovo vil det være et godt valg til prisen, det er samme serie som den gamle E530c maskine men uden cdrom men med 16gb ram 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis