Hvordan stopper jeg mit toilet? 🙂

Hej.
Jeg købte for noget tid siden en toiee ballon til at afkalke mit toilet.
En toiee ballon eller toiee plug er en ballon man propper ned i vandlåsen på toilet og puster op. Herefter kan man fylde vand helt op til kanten, komme kalkfjerner i og næste dag har man en skinnende rent toilet.🤗

Problemet er at ballonen gik i stykker anden gang jeg skulle bruge den så den giver jeg ikke meget for.
 Men jeg syntes Ideen er meget god, så er der nogen der har et bud på hvad man ellers kan bruge?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge div. toilet rengørings midler, der er tykt flydende.
Put dem på kummen når den er tør, lad dem sidde 15-20 minutter, brug din børste, og så skyl ud imens du med børsten fjerne rengørings midlet.
Gentag ugentligt, så holder du din kumme fornuftigt.

 

Tjaa - så er alternativet vel at købe en ny ballon.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Muligvis kan du kan bruge en passende størrelse badebold, som du montere med en slange.
Her i ø 20 cm, den burde sagtens kunne bruges
https://crononova.dk/emoji-badebolde-til-have-og-strand/
(eller måske en almindelig ballon)

Vi prøver igen, i morgen --
Steensen skrev den 21-10-2019 06:06:38

Du kan bruge div. toilet rengørings midler, der er tykt flydende.
Put dem på kummen når den er tør, lad dem sidde 15-20 minutter, brug din børste, og så skyl ud imens du med børsten fjerne rengørings midlet.
Gentag ugentligt, så holder du din kumme fornuftigt.

 Anbefalder du noget bestemt tykflyende?
Synes at de fleste toiletrens ikke den har store effekt på kalk ringen ved vandspejlet.

Annonce
Så læg da noget toiletpapir rundt i kanten og pøs toiletrens på.

 

Jeg ved ikke hvad den koster, men slangen til en amerikansk fodbold, Du ved de der ovale.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har ikke selv fået det afprøvet, men en opvasketabs i toilettet, må gerne få lov at virke  i flere dage, så smid en i hvis du er væk nogle dage, det skulle efter sigende være effektivt.

Vi prøver igen, i morgen --
Har du reklameret over din toilet plug? Det virker umiddelbart til at være letteste og eneste løsning uden du skal ud i en gang hejs og sager.

Synes nu ikke mit lokum har kalkaflejringer, men jeg bruger også klor og børste ofte.
Vi lægger en ring af toilet papir rundt i vandkanten Det bliver naturligvis vådt men det gør ikke noget. Så hældes eddike rundt i kummen og det gennemvæder naturligvis også papiret. Dagen efter skylles ud og kalk ringen er væk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis