Dørstop ved dør med skab bagved

Hej LDS’ere...

For at udnytte nogle sparsomme kvadratmeter bag en dør til opbevaring, har vi sat et skab op. Men hvilken form for dørstop skal der til, for at undgå at døren laver skader på skabet?

Det er ikke muligt at sætte et dørstop fast i gulvet, og jeg vil gerne undgå at sætte et fast i soklen på skabet.. findes der en smartere løsning? Helst så diskret som mulig...
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan montere et i toppen af dørpladen, eller kan der fåes nogle til gulvet som er tunge og med gummibagside, som ikke kræver fastskruning
Koluda skrev den 20-10-2019 14:48:28

Du kan montere et i toppen af dørpladen, eller kan der fåes nogle til gulvet som er tunge og med gummibagside, som ikke kræver fastskruning

Synes bare at sådan et dørstop på 8-9 cm, ser lidt voldsomt ud i toppen af dørpladen 🤔


 

uldal skrev den 20-10-2019 14:51:23

Jeg har lavet tricket i to værelser.
Sat dem fast med dobbelt klæbende tæppetape. Det holder!

Jeg har “desværre” gulvtæppe i det rum, så jeg tænker ikke det kommer til at holde ret længe.

Vi har samme problem i et lille badeværelse. Man kan købe nogle små stofklodser med håndtag. De er fyldt med sand eller noget andet tungt. Vi har hængt en op øverst på døren, så den fungerer som en fender på siden af en båd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 20-10-2019 18:58:52

Vi har samme problem i et lille badeværelse. Man kan købe nogle små stofklodser med håndtag. De er fyldt med sand eller noget andet tungt. Vi har hængt en op øverst på døren, så den fungerer som en fender på siden af en båd.

 Det lyder smart. Hvad hedder sådan nogle? Mærke? Kan jeg evt. få dig til at tage et billede af det? :)

Jeg havde samme problem i vores bryggers, hvor vi har klinker på gulvet. Den “løse” dørstopper glider bare rundt, så jeg har i stedet viklet et tykt hårbånd rundt om dørhåndtaget. Det er måske så kønt, men det virker 🙂

Med venlig hilsen

Anders

Jeg kan ikke få billeder til at fungere herinde. Jeg er sikker på den er købt enten i Imerco eller brugsen som en tilbudsvare. Den er ca. 10 x 10 x 10 cm og så med et bredt håndtag. På siden står der så "love lives here"
Det er da også muligt at sy en selv og så bare fylde den med ris eller tør sand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 20-10-2019 21:30:42

Jeg kan ikke få billeder til at fungere herinde. Jeg er sikker på den er købt enten i Imerco eller brugsen som en tilbudsvare. Den er ca. 10 x 10 x 10 cm og så med et bredt håndtag. På siden står der så "love lives here"
Det er da også muligt at sy en selv og så bare fylde den med ris eller tør sand.

 Idéen er faktisk god. Jeg tror jeg skal have gang i konens kreative evner :)

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis