Erfaring med groft byggesjusk

Hejsa,
Er der nogle her i forumet som har erfaring med meget grov byggesjusk?

Vi har købt en ejendom, som har vist sig at være massivt byggesjusk fra kælder til kvist af en entreprenør ved navn Dahl Wulf
Flere detaljer om vores historie kan læses her: https://dahlwulf-kritik.dk

Er der nogle der har nogle gode råd?
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rystende. Jeg har gennemset jeres sag. Erpågældende medlem af BYG garantifond?

 

Er det udenlandske uuddannede håndværkere, der har bygget det hus?

Det ligner noget jeg har set før. Projektet skulle sikkert bare overstås billigst og hurtigst muligt. Uden faglig stolthed (for fagligheden er ikke eksisterende)

Jeg håber I kommer godt igennem det, og at tingene på sigt løser sig.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
uldal skrev den 20-10-2019 07:46:34

Det er rystende. Jeg har gennemset jeres sag. Erpågældende medlem af BYG garantifond?

 Dækker BYG Garanti ikke kun med 100.000 kr? I så fald rækker det ingen steder. Det ligner enten en meget omfattende ombygning eller i værste fald en nedrivning. Der skal jo laves alt!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Godt nok synd for jer 😲☹️. Har læst og set det i har skrevet og ja tænkte også nedrivning vil være det sikre valg for kunne der gemme sig flere overraskelser? 🤔

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Må man spørge hvorfor i ikke går mere efter forsikringen her?

I skriver at forsikringen overvejer en retssag men det burde jo ikke være jeres problem. Forsikringen skal dække de skjulte skader (hvilket nok ikke er alt på jeres liste men trods alt en del) og hvad de så gør for at få pengene ind fe entreprenøren er sådan set jer uvedkommende

Grunden til at jeg spørger er at entreprenøren virker til at være ganske glat og fortrolig med diverse tricks omkring selskabsskonnstruktioner mv. Derfor vil han nok blive meget svær at få penge hevet ud af.
Jeg ville derfor gå efter forsikringen d de nok er meget nemmere at få til at betale noget.

Men samtidig kommer i jo nok til at acceptere at der bliver tale om udbedring, at alt som ikke giver deciderede skader ikke dækkes mv. Så i skal nok have en del penge op af lommen selv hvis alt skal laves helt ordentligt 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for jeres forskellige input.
Efter lidt "opstarts-vanskeligheder" kom forsikringen på banen og har faktisk været en stor hjælp.
De skulle lige bide i det sure æble og erkende det var en lortesag, men har jeg faktisk fået en rigtig god behandling.
Forsikringen dækker meget, men ikke det hele, så der venter os nok en stor regning, men nu sagsøger vi Dahl Wulf og har fundet en rigtig god advokat
Nå, men siden er blevet flyttet til http://dahlwulf-kritik.dk da vi fik at vide at det ikke fremgik klart af den anden side at det ikke var dahl wulf selv der var afsenderen. Så nu kan man læse om byggesjusk på den nye side
Godt nok rystende læsning. Håber at det løser sig for jer. 
Det kunne da være hyggeligt at tage en snak med de faste samarbejdspartnere listet på deres hjemmeside? Særligt VVS'eren må være interessant, da det sandsynligvis er ham, der er udfører af samtlige ulovlige installationer?

Faste samarbejdspartnere

“Dahl Wulf Ejendomme er en meget vigtig samarbejdspartner for mit malerfirma, og det forpligter. De er innovative, modige og stopper ikke før kunderne er tilfredse.
Nicolas, Benedikte og Casper er søde, humoristiske og behagelige mennesker. De er løsningsorienterede, lyttende og vi har altid en god dialog om arbejdsprocessen”
Malerfirmaet Schumacher v/ Janus Schumacher

“Det er altid sjovt og udfordrende at være med til at forme et Dahl Wulf Ejendomme hus. Som håndværker bliver du fagligt udfordret og kommunikationen om opgaverne er altid god og ligeværdig. Alt hvad man kan ønske sig som håndværker.”
Malermester Konstantin

“Som håndværker er det både tilfredsstillende og forpligtende at samarbejde med Dahl Wulf Ejendomme. De ønsker kvalitets- håndværk, materialer og løsninger, og de lytter gerne til deres håndværkere for ideer og inputs.”
Protec vvs v/ Kim Møller Jensen

“Jeg har længe fulgt Dahl Wulf Ejendommes imponerende renoveringer. Derfor er jeg stolt over, at EL-Service i 2019 blev udvalgt til at arbejde med på virksomhedens spændende liebhaveriprojekter.
Og vores samarbejde er fantastisk – måske fordi Dahl Wulf Ejendomme og EL-Service deler samme forståelse for kvalitet og har evnen til at levere skræddersyede specialløsninger baseret på gamle håndværksdyder og den nyeste teknologi.
Jeg glæder mig til at se det endelige resultat af vores fælles projekter og håber, at vores faglige samarbejde bidrager til at skabe endnu større værdi for Dahl Wulf Ejendommes kunder.”
Jens Weywadt, direktør i EL-Service, Ballerup
Ja, men tror de bruger forskellige hådnværkere på forskellige projekter - og tror ikke umiddelbart dem oven for har været involveret i vores byggeri.
Tror primært de referencer er for at få kunne skrive noget positivt på deres hjemmeside og eftersom de ikke har kunne få nogle kunder til at lægge navn til, så har de fået folk/samarbejdspartnere til det i stedet for.
Man kan jo sige de samarbejdspartnere formegentligt får betaling for deres arbejde for Dahl Wulf og hvor meget man derfor skal lægge i deres udsagn må man jo så selv om.
Men lidt slående at Dahl Wulf ser ud til at kunne at komme med anonyme kunde-referencer.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også