Erfaring med groft byggesjusk

Hejsa,
Er der nogle her i forumet som har erfaring med meget grov byggesjusk?

Vi har købt en ejendom, som har vist sig at være massivt byggesjusk fra kælder til kvist af en entreprenør ved navn Dahl Wulf
Flere detaljer om vores historie kan læses her: https://dahlwulf-kritik.dk

Er der nogle der har nogle gode råd?
Hejsa, Er der nogle her i forumet som har erfaring... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker at Jeres advokat allerede har givet Jer svar. Men er der ikke mulighed for at gå efter manden i stedet for firmaet?
Hvis han bevidst har tømt firmaet for at undgå at have kapital, når en eventuel retssag er afgjort, så tænker jeg at han måske kan hæfte personligt, hvis det kan bevises? Men det er jo lidt problemet med den type selskaber. Og desværre er der mange der udnytter det.

Virkelig et flot hus i overtog. Hold op hvor er det surt, at I ikke får mulighed for at nyde det. 
Ja, vi må se hvad der sker. Nu har de startet nyt selskab op ved navn Dahl Wulf Ejendomme, men det er de samme folk som har lavet de fejl og mangler som ses her: Dahl Wulf
Jeg ikke forstår, hvad formålet er med at blive ved at med at ligge disse oplysninger frem i et forum for lav-det-selv-folk.

En fuldstændig ensidig og måske/måske ikke korrekt fremstilling af et kedeligt problem, har jeg svært ved at se gavner nogen. Er endnu mere overassket over at læse, at der har været juridisk rådgivning indvolveret. Hvorfor en advokat ikke med det samme har bedt om at stoppe udskamningen, forstår jeg ikke. Det fordrer ikke en løsning at problemstillingen, at den ene part fører sig frem på denne måde.
Må dog indrømme, at jeg ikke har læst detaljerne i fremstillingen af sagen, da jeg personligt ikke får noget ud af kun at høre den ene parts fortælling.

Men igen. Hvad er relevansen i dette forum? Det var meget mere relevant, at du stillede spørgsmål til hvordan du udbedrer skaderne. Du vil få rigtig god hjælp i dette forum, når du får arbejdshandskerne på.

Mit bedste bud er, at der måske er nogen - mig selv inklusive - der kunne være interesserede i at følge sagen til ende.
Det er en ekstrem situation at stå i. Og på trods af navnet "lav det selv", så er denne side betydeligt mere end bare det.

At følge en sag med en bygherre, der i svær grad har taget røven på en køber, vil give ikke bare trådstarter, men også alle brugere af siden værdifuld viden i forhold til at agere, skulle vi eller andre stå i en tilsvarende situation på et tidspunkt.

Kør endelig videre med dine opdateringer. Så er jeg i hvert fald bedre rustet, skulle jeg befinde mig i en lignende situation i fremtiden. 
Det kan jeg godt følge dig i, FeuerDK. Men i så fald synes jeg man bør fjerne firmanavnet, da det ikke er relevant for at forstå sagen, og ikke bidrager med forståelsen af bygherrens problemstilling.
På mig virker det mest som at formålet med disse opslag er SEO, hvilket jeg synes er usmageligt at bruge et lav-det-selv forum til.
Delvist enig. Det er ikke relevant for forståelsen af sagen, men i den traf relevant for at sikre, at andre vil kunne fremsøge virksomheden og blive advaret, før de ender samme sted.

SEO ville kun give mening som begrundelse, hvis trådstarter havde et kommercielt motiv. At linke til sin egen side en enkelt gang er ikke for mig at se problematisk, da det er relevant for forståelsen af sagen. Det er jo der, du får det fulde omfang af, hvad der er sket. 
jenshøj skrev den 09-07-2020 22:10:53

Det kan jeg godt følge dig i, FeuerDK. Men i så fald synes jeg man bør fjerne firmanavnet, da det ikke er relevant for at forstå sagen, og ikke bidrager med forståelsen af bygherrens problemstilling.
På mig virker det mest som at formålet med disse opslag er SEO, hvilket jeg synes er usmageligt at bruge et lav-det-selv forum til.

 Så lad dog være med at bruge din tid på det- det står dig frit for.

Der er flere der har været glade for indlægget - inkl redaktøren af siden 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også