Ny gamer pc?

Hej. :)

Jeg søger hjælp til køb af en ny pc som hovedsagligt skal bruges til at game på, den må gerne være godt fremtidssikret til kommende spil (ved godt man skal opdatere hardwaren hen af vejen)

Søger både pc og skærm, har omtrent en budget der hedder 10000 kr - (for begge dele) er det noget kan få for denne sum penge?

håber der er nogen eksperter der kan hjælpe? :)

Vh
Martin

Martin O
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det  ret svært at fremtidssikre en gamer-PC. Men vis man ikke absolut skal have det ypperste kan man da som regel klare sig et stykke tid hvis på tidspunktet for købet har valgt et system der har noget overskud at tage af.

Der er flere computerfirmaer der ud fra nogle grundsystemer lader køber vælge det specifikke indhold.
Jeg har en del gange handlet ved Århus PC-Lager, tror også de har en sådan valgmulighed. Men ellers kik rundt på nettet.

Nu skriver du ikke hvilke spil du har i tankerne. Jeg selv spiller World of Warcraft. Måske ikke lige det mest krævende spil, men alligevel skal maskinen da ikke være en sinke.

Af processor ville jeg gå efter en AMD Ryzen. Der får du simpelthen mest for pengene. Et bundkort der gerne kommer fra en af de anerkendte producenter.
Dertil en pæn mængde RAM. Minimum 8 GB, gerne 16 GB.
Grafikkort. Er ikke så meget inde i de enkelte modelbetegnelser, men det er nok NVIDIA du skal kikke efter. AMD RAdeon har desværre ikke gjort meget væsen af sig meget længe. Ihvertfald ikke hvis du skal have et grafikkort i den højere ende.
Harddisk. Selvfølgelig en SSD. Det vil være det eneste rigtige nu om dage. Ihvertfald til styresystem og spil. Har du meget brug for lagerplads derudover må du sætte en gammeldags HD i ved siden af.

Skærm. Minimum 24". Måske 27". Lav opdateringshastighed 1-2 ms. Opdateringsfrekvens jo højere jo bedre minimum 100hz.

Derudover Strømforsyning. Køler til CPU, Kabinet med fornuftig luftgennemgang.

Men som sagt, kik lidt rundt på nettet. Start måske med edbpriser.dk, det vil da giver lidt overblik over aktuelle priser. held og lykke med det

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis