Fugt i sokkel.

Hej.Nogle der kan sige mig hvad dette skylde.

Der er ikke noget utæt, og murværket er tørt.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DU har tjekket det ikke er fyldt tagrender, eller tagrender der render over i kraftigt regnvejr, ellers kan det komme nedefra, hvis et afløb er utæt tæt på huset,

Kan også være utæt tag, hvor vand så render ned i ydervæggen, er dog normalt det sidste jeg ville kigge efter.
Hvis der løb vand ned fra taget, ville væggene vel ikke være tørre.

Fordi vægge er tørre tænker jeg at det kommer nede fra og bliver stoppet af pappet mellem sokkel og mur.

På billedet ser det ud til at dine granit skærver omkring den fugtige sokkel også er våde. Er de det hele tiden ? Har du prøvet at grave et lille hul inde ved muren ? 
Har du et billede hvor man ser mere af huset ?
Hej.

Fik tag ny tag på sidste år og nye tagrender... så har jeg haft alle gulve oppe i huset og lavet nyt alt var tørt og ok.

For nogle uger siden, har jeg fået spulet alle kloakrør samt regnvandsbrønde samt dræn.

Har gravet lidt op ved sokkel, ja der er lidt fugtighed.

Det har været den i nogle år nu, før havde jeg en dur til at ligge i det område hvor de skærv var men har taget den op.

Har haft to murer til at se på det, de siger at det skal jeg ikke gøre noget ved, det ser man tit med alt det vand vi får.

Har tænk på at ligge et dræn mere.

Nej.

Men mon ikke et dræn ville tage det.
Det er nordsiden og østsiden.
Lyder som en efter virkning af den aktuelle krafitge regn i oktober.

Nord og øst er de to vægge der bliver mindst bestrålet af sol, hvorfor de har sværere ved at komme af med fugten.

Jeg tænker ikke det er noget du bør gøre det vilde ved, med mindre du er ude i at smide 100kkr efter en omgange omfangsdræn.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis