Hvad fejler huset?

Hej LDS, sidder for tiden med et håb om at kunne købe hus i det ny år. Jeg håber på at købe billigt og renovere det meste selv. Jeg er faldet over et hus jeg synes ser en smule spændende ud, og jeg kan umuligt være den eneste, hvorfor jeg undrer mig over det ikke er solgt. Er der nogen, der kan være behjælpelig med hvad der ligger til grund? Jeg er helt grønt i dette emne, og har desværre ikke nogen i mit netværk jeg kan sparre med.

Huset er dette:

http://www.billigthus.dk/detail/d1354ff7-671f-475f-80e8-1e8ee5cf62a6/vesterled-5-6851-janderup-vestj?utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks

Pfh. tak.
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke så meget prislejden over hos jer, men udfra billederne er huset jo generelt i org. stand, dvs. aldrig renoveret, og det trækker jo prisen godt nok.
Udover den ene badeværelse fremstår alt som gammelt og nedslidt, så er det de fleste vil kalde et håndværker tilbud, dvs. en hus der skal total renoveres, også er prisen jo ikke så lav længere.
Hej Koluda. Tak for dit svar. Med totalrenovering, hvad tænker du på her, er det fra kælder til kvist med tag, vinduer o.l., eller er det generelt værelserne og det indre? Sidstnævnte regner jeg selv med at kunne klare det mest af, men tagdækning og vinduesskift vil jeg hellere overlade til en fagmand - og så har du helt ret, så ryger stort set besparelsen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at bestille en tilstandsrapport (downloade dokumenter) hvis det er muligt. Men ellers er jeg enig med Koluda. Det er en totalrenovering det står over for. Taget ser ved første øjekast godt nok ud udefra, men ellers skal alt andet udskiftes, nedrives og bygges op igen. Det ser ud til at være god opgave for en køber som gerne vil lære alt om at renovere et hus fra A-Z. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sjuft! skrev den 19-10-2019 16:43:45

Hej Koluda. Tak for dit svar. Med totalrenovering, hvad tænker du på her, er det fra kælder til kvist med tag, vinduer o.l., eller er det generelt værelserne og det indre? Sidstnævnte regner jeg selv med at kunne klare det mest af, men tagdækning og vinduesskift vil jeg hellere overlade til en fagmand - og så har du helt ret, så ryger stort set besparelsen.

 Altså man kan sige at hvis man ikke er sart, så kan man flytte ind i det som det er. Formentligt. Og så kan man jo tage et rum af gangen. Vinduerne fungerer sikkert fint, men de skal gøres noget ved, slibes og males, ellers rådner de mere end de er i forvejen og glassene er nok ikke så energivenlige. Men det kommer an på hvad man prioriterer. 

I mit hus fra 9160 står jeg over for at skal skifte alle vinduer her i vinter og det har jeg ventet 6 år med at gøre, fordi jeg har prioritet meget andet først. Det er termoruder fra 1982.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen - > Det skulle jeg selvfølgelig have tænkt på i det oprindelige indlæg. Jeg har hentet dokumenter, og der er lavet en tilstandsrapport som kun er offentlig for folk med "ejerens godkendelse". Det er jo i min bedste opfattelse en alarmklokke der ringer, men igen kender jeg ikke kutyme da jeg aldrig har købt ejendom før.

Tanken om renovering er tiltalende og spændende, så det er jeg ikke så bange for. Jeg ønsker bare ikke at købe hus hvor hele skelettet er pilråddent :).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
At en tilstandsrapport ikke frit fremme til enhvers download er ikke blot almindelig, det er sikkert sådan i 99,9999999 % af all huse til salg, normalt udleveret den først til interesserede købere ved henvendelse til en evt. salgsmægler... at huset ikke er solgt behøves absolut ikke have noget med tilstanden eller prisen at gøre, for som det hedder på mægler sprog så handler det  om BELLIGGENHED, BELIGGENHED OG BELIGGENHED.
Du skal kikke hvad et indflytningsklart hus koster i området...
Det bliver dyrt at få huset renoveret, også selv om du laver det selv.

Det ser ud til det er et dødsbo, mener der er særlige regler ved fejl og mangler.
Så er der en masse servitutter på ejendommen, ved ikke hvad de indebære?
Og der er også diverse hæftelser, ved ikke om de følger med...
Link   (klik på hæftelser og servitutter)

Vi prøver igen, i morgen --
Der står i teksten at huset overtages gældfrit.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror det er et hus hvor nuværende ejer virkeligt gerne vil af med det hurtigt, og derfor at sat prisen i den lave ende.
Dog er Varde jo ikke.... den højeste kvadratmeter pris.

Den var lige til at starte med.
Tak for jeres mange svar!

Hvad jeg kan se i området på huspriser, ligger m2 prisen fra ca. 6.500 kr og op. Det jeg har fundet koster lige over 2.500 kr/m2. Det er selvfølgelig ikke en præcis kalkulering, men med en pris der følger området vil værdien være 1,1 mil - det er nok urealistisk, men stadig sådan området er.

Jeg er lidt mindre skræmt efter at have læst herinde. Jeg tænker jeg tager kontakt til mægler, en bank og hiver en makker med som er tømrer og kigger på det.

Hvordan er det med villaer fra omkring 1960? Er det af "dårligt træ", som jeg har læst de fleste fra 70érne er?
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også