Hvad fejler huset?

Hej LDS, sidder for tiden med et håb om at kunne købe hus i det ny år. Jeg håber på at købe billigt og renovere det meste selv. Jeg er faldet over et hus jeg synes ser en smule spændende ud, og jeg kan umuligt være den eneste, hvorfor jeg undrer mig over det ikke er solgt. Er der nogen, der kan være behjælpelig med hvad der ligger til grund? Jeg er helt grønt i dette emne, og har desværre ikke nogen i mit netværk jeg kan sparre med.

Huset er dette:

http://www.billigthus.dk/detail/d1354ff7-671f-475f-80e8-1e8ee5cf62a6/vesterled-5-6851-janderup-vestj?utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks

Pfh. tak.
Hej LDS, sidder for tiden med et håb om at kunne... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg selv kiggede på huse i Varde/Esbjerg kommune, men endte i Horsens.

Konkret havde jeg den gamle købmandsgård i Lunde i kikkerten til 750k, men alle forsøg på at købe den blev direkte skudt ned med 5 årsager:
a) Huset er for billigt (!!!!!)
b) Det ligger i udkants danmark (Beliggenheden af Janderup har samme status)
c) Det er for svært at sælge igen
d) Huset er for stort, hvilket også gør det sværere at sælge igen (386m² var den jeg kiggede på så vidt jeg husker)
e) For mange ting der skal laves, så ikke realistisk at min økonomi kunne trække huset

Nu sidder jeg i Horsens i en villa på 156m² + 84m² kælder, jeg købte til 1.65 mio. For de 900k kunne jeg have fået MEGET mere hus i Lunde, men det ville bankerne og realkredit ikke deltage i.

Forsøg at kigge i Nr. Nebel, der var der også mange guld-bryllups huse til salg da jeg kiggede for 2 år tilbage. Der var bankerne ikke helt afvisene.

 

Jeg gider ikke bo i Nr. Nebel jeg arbejder i Varde og vil netop flytte fra Esbjerg for at komme tættere på Varde. Nr. Nebel er endnu værre end hvor jeg bor nu   

Ærligt ville jeg helst bo i Varde by - der kan man også sælge igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så kan du kigge ude i kvong,
henne kirke og stations by, sidstnævnte kan du tage toget til varde fra,
oksbøl skulle også være til at betale sig fra, og kunne sælge igen, og har toget til varde
Outrup har også en smule liv, men er plaget af meget traffik til/fra nr nebel

Men ellers så sæt dig med en af mæglernes søgemaskine, angiv et punkt i varde, og så sig en radius af hvor mange kilometer du nu kan accepterer at kører dagligt.

 

Tak for dit input :D. Jeg er selv fra det område, og jeg vil hellere skære mit ben af og kaste det i havet end af flytte derud igen. Janderup at trods alt nogenlunde let adgang til både Varde og Esbjerg. 
👍Godt valg, Sjuft.

Personligt kunne jeg aldrig finde på, at købe et hus med naturgas.

Sjuft, hvilken type bolig bor du i nu? Villa/lejlighed, m.m.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Sjuft! skrev den 20-10-2019 14:45:11

Tak for dit input :D. Jeg er selv fra det område, og jeg vil hellere skære mit ben af og kaste det i havet end af flytte derud igen. Janderup at trods alt nogenlunde let adgang til både Varde og Esbjerg.

 Jeg kender følelsen, der er en grund til jeg ikke bor i henne stationsby mere. Boede i forvalter boligen på tanken, men flyttede derfra ikke ret længe før de lukkede butikken og grillen på tanken.


 

A.Johansen jeg bor pt i lejet lejlighed. Mine børn er ved at være så store at det inden længe er tid til at opgradere fra min nuværende 3ér til en 4ér, og så vil jeg faktisk hellere købe et hus hvor de kan være i haven også end at fortsat bo i etageejendom. Og så synes jeg de er lige lovligt tæt at bo helt op af naboerne.

Steensen se, det er jo fandeme sjældent den slags sker i livet, men jeg kan fortælle dig vi har boet i samme hus ved tanken    Vi flyttede, fordi det kostede 24.000 om året i olie. Jeg er selv fra Outrup af og er langt ude beslægtet med Henriksen-familien der ejer den omtalte tank samt autolageret. 
Sjuft! skrev den 21-10-2019 16:50:41

Steensen se, det er jo fandeme sjældent den slags sker i livet, men jeg kan fortælle dig vi har boet i samme hus ved tanken    Vi flyttede, fordi det kostede 24.000 om året i olie. Jeg er selv fra Outrup af og er langt ude beslægtet med Henriksen-familien der ejer den omtalte tank samt autolageret. 

 hehe. Det er pudsigt.

Jeg havde alle varme og el-udgifter inkluderet i huslejen, og smed 60k om året (dvs. det var hende der nu er min frue, jeg mødte hende da hun boede dér).

Vi flyttede fordi vi var trætte af alle tyskerne der bankede på.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også