Stik til robotplæneklipper

Nogen der ved, hvor man kan skaffe sådan et stik henne, og om man selv kan sætte ledninger i det?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, glemte lige, at den har nogle grå dimser på også
Du kan med lidt "gefühl" få åbnet de modhager der er inde i stikket, få benene ud, åbne dem, så du kan få ledningen skiftet, og så ellers gøre det hele baglens for at re-monterer det igen.

Der sidder små mod-hager inde i stikket, set fra hullerne på det første billede, dem kan du med en tilpas lille flad skruetrækker få til at "åbne"/flytte sig så du kan få indmaden ud af stikket.

 

Steensen skrev den 19-10-2019 13:34:48

Du kan med lidt "gefühl" få åbnet de modhager der er inde i stikket, få benene ud, åbne dem, så du kan få ledningen skiftet, og så ellers gøre det hele baglens for at re-monterer det igen.

Der sidder små mod-hager inde i stikket, set fra hullerne på det første billede, dem kan du med en tilpas lille flad skruetrækker få til at "åbne"/flytte sig så du kan få indmaden ud af stikket.

 Er bange for, at jeg ikke har fingersnilden, der er påkrævet, og vil være ked af at ødelægge stikket, men tak for tippet. :)

er det fordi du skal hvde stikket igemmen en mur?

så kan du jo klippe ledningen over og samle dem igen på den anden side

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Jep, skal have den igennem et rør, men er bekymret for, at jeg ikke kan samle stikket igen, hvilket jo så vil resultere i, at jeg ikke kan få strøm på min robotplæneklipper igen. Derfor vil jeg teste med andre stik først.

Jeg venter blot på levering af stikkene nu, så må jeg se, om det kan lade sig gøre :)
Da du har blå og brun leder inde i kablet, er det nemt nok at samle kablet igen med en samle muffe, og evt. tilføje ekstra kabel længde vha. almindelig 220V ledning.

 

Steensen skrev den 04-11-2019 14:46:49

Da du har blå og brun leder inde i kablet, er det nemt nok at samle kablet igen med en samle muffe, og evt. tilføje ekstra kabel længde vha. almindelig 220V ledning.

Samlemuffer er pt. også løsningen, men jeg har det ikke godt med at have samlemuffer i en udeinstallation. Det skal laves ordentlig ;)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis