Opvaskemaskine utæt, skal jeg tage gulvet op ?

Nogle lortemus har gnavet afløbsslangen fra min opvaskemaskine over, så hver gang den har pumpet vand ud, har den også pumpet vand ud bag maskinen. Ved aner ikke om det er 200 eller 2 liter, for ved faktisk ikke hvor længe den har været utæt.

Spørgsmålet er så om jeg kan tørre det med varme og en ventilator, eller om jeg er nødt til at fjerne køkkenskabe og gulvet.

Gulvet er et trægulv der er lagt oven på et gammel trægulv. Så der er godt med træ vandet kan søbe rundt i.
Her er et overordnet billede. 

Her ses et billede inde fra opvaskemaskinehullet hvor de to gulve mødes det er nogenlunde tørt fordi blæseren har stået hele dagen:

Lidt inde i rummet er en gammel kælder. Når jeg går der ned føles træet lidt fugtigt lige i kanten. Her kommer et billede nede fra kælderen, hvor man kan se at træet er lidt mørknet af fugt hvor det møder væggen:

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det loft du ser i kælderen  nederste lag af de 2 lag du beskriver ?
Hvis det er tilfældet, så er der ikke løbet mange liter ud. Hvis det var tilfældet ville det være meget værre. Og så kan begge lag gulve tørre op, da det er ud til fri luft begge steder.
Hvordan opdagede i det ? hvis der kom vand ud under opvaskeren, så kan det heller ikke være en gammel skade, den opdages med det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi opdagede det ved at opvaskeren meldte en fejl om utæthed.

Men den meldte det først da bundpladen blev fyldt med vand og en sensor registrerede det. DVS en mus har også været inde i maskinen og gnave hul. Men hullerne i slangen udenfor maskinen kan jo have været der i lang tid.

Kælderen er desværre ikke lige under køkkenskabe og opvaskeren . Den stopper Ca en meter før. Jeg ved faktisk ikke hvad der er under træbrædderne i køkkenet.

Og ja det sidste billede er af loftet i kælderen. Altså det nederste lag planke gulv set nede fra 
Kunne du tage et foto af hullerne i slangen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skal muligvis have forsikrig ind over?
Jeg ville gå til min hus-forsikring med den her skade.
Det kan hurtigt blive en dyr omgang "at lade som ingenting" mht. råd og svamp i diverse dele af gulv, skabs elementer og vægge.

 

Annonce
Kaffemand og steensen, min forsikring dækker ikke skadedyr. Så tror ikke de gider røre ved det. 

Billede af den hullede slange
I mine øjne ligner det det ikke en mus, men derimod vibrationer og friktions slitage.

Det er en vandskade, burde din forsikring dække.

 

Hvis det havde stået på længe og vandmængden var større end det ser ud til den har været, ville du se gulvet bølge og brugte grundet udvidelse. Du ville nok også føle at rummet var meget fugtigt i en længere periode. Umiddelbart tror jeg det er opstået meget nyligt.

Hvor på slangen er der gnavet hul? Oppe eller nede bag maskinen? Helt nede ved gulvet er der større mulighed for at en masse vand løber ud, modsat hvis hullet sad oppe i samme højde som vandlåsen, hvor der ikke er så højt et vandtryk. 

Elektronikteknikeren
Det der ligner da ikke mus...  
Ligner nærmere noget der er smeltet...
I har faktisk ret i at det ikke ligner mus.

Jeg melder det til forsikringen, så ser vi hvad de siger. 

Gregeren, hullerne sidder hvor slangen er nede ved jorden ;( . 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis