Opvaskemaskine utæt, skal jeg tage gulvet op ?

Nogle lortemus har gnavet afløbsslangen fra min opvaskemaskine over, så hver gang den har pumpet vand ud, har den også pumpet vand ud bag maskinen. Ved aner ikke om det er 200 eller 2 liter, for ved faktisk ikke hvor længe den har været utæt.

Spørgsmålet er så om jeg kan tørre det med varme og en ventilator, eller om jeg er nødt til at fjerne køkkenskabe og gulvet.

Gulvet er et trægulv der er lagt oven på et gammel trægulv. Så der er godt med træ vandet kan søbe rundt i.
Her er et overordnet billede. 

Her ses et billede inde fra opvaskemaskinehullet hvor de to gulve mødes det er nogenlunde tørt fordi blæseren har stået hele dagen:

Lidt inde i rummet er en gammel kælder. Når jeg går der ned føles træet lidt fugtigt lige i kanten. Her kommer et billede nede fra kælderen, hvor man kan se at træet er lidt mørknet af fugt hvor det møder væggen:

Nogle lortemus har gnavet afløbsslangen fra min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jep, tror også den er gennemslidning, og ikke skadedyr der har gnavet i røret.

Hvis ikke der er lerindskud i den etage adskillelse, så tørrer du hurtigt ud igen, eller ville et par huller i gulvet fra begge sider, fremskynde en udtørring, men lad forsikringen klare det, det er det du betaler for jo.
Jeg mener ikke det er gennemslidning, idet der så mangler slitage i området omkring hullet. Det er smeltet. Der er flere tegn på slangen rundt om. Hvad har slangen ligget på eller op ad? er der evt noget beskadiget på opvaskemaskinen som kan forårsage høj varme?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ville det måske ikke være smart at lave et hul i det gamle gulv hvor opvaskeren har stået for at se hvordan det ser ud ? 

Christiannielsen, den har bare ligget langs gulvet og løbet igennem et par huller i skabsvæggen så den kunne komme til afløb under vasken. Jeg ved ikke helt præcist hvordan den har været løbet da man jo skubber maskinen ind og så er det lidt tilfældigt hvordan slangen kryller
okay hvis slangen har lagt igennem et hul på skabet så kunne det godt være slidt pga friktioner på kanten af hullet som så har forårsaget et slid på et begrænset område på slangen. Synes bare der er tegn på varme rundt omkring hullet, men hvis der ikke er noget meget varmt i skabet, så er det jo udelukket.

Jeg synes du ska anmelde skaden før du gør mere. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Anmeldte den i morges ;) har 35 graders varme der ude og en blæser det står og kører.  Der er ikke noget der skulle kunne lave varme.

Men de der huller sidder jo i slangen udenfor maskinen. Men der var jo også vand på bundpladen af maskinen. Så der må også være et hul der inde. Det er jo lidt underligt at der skulle komme flere slidtage huller samtidig 
Hvis slangen har været trukket igennem et hul højere oppe i skabet, kan vandet nok rende ned ad slangen og ind i maskinen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis