beskyt dit spisebord

Jeg har en klar dug på mit spisebord. Bordet er et egetræsbord. jeg vil gerne at dugen sættes fast under bordpladen, sådan at det altid ser pænt ud.
Jeg skal have mulighed for at skifte dugen når det trænger.
Er der nogen som har erfaring med det.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Min svigermor har skruet nogle gamle træ tøjklemmer fast under hendes havebord, dugen kan så sættes ind under disse og hun undgår at dugen flyver af.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du ikke vil skrue i undersiden af dit bord, kan du folde din klare voks-dug på lignende måde af når man pakker en kasse ind i gavepapir, rund on hjørnerne, og så bruge noget kraftigt tape ala gaffa eller container tape (der også fås i en klar version), til at klistre hen over samlingerne, så disse "forbliver på deres plads".

 

Kraftig voksdug på lærred holder godt på bordplader. Oven på voksdugen lægges stofdugen som nærmest klæber til voksdugen.

Eneste ulempe er, at voksdugen skal opbevares oprullet når den ikke bruges. Foldes den, vil der komme permanente folder der er næsten umulige at glatte ud.

Samme metode holder også godt udendørs på haveborde. Der skal kraftig vind til at dugen flytter sig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis