Videobånd

Vi har et gammelt videobånd, som vi gerne ville have digitalisere.  Men båndet sidder fast!! Har været i flere forskellige maskiner, men ingen kan få det til at køre.
Er der nogen der evt. har en løsning, eller er båndet bare til at smide væk?
Vh. Jeppe
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så ville jeg begynde at skille det ad. Skære, save det fra hinanden, og få det til at køre rundt. Hvis det er nødvendigt at flytte båndsalaten over i en anden brugt kassette så ville jeg gøre det. Lime det sammen igen. Det kan kun blive bedre. Men vær omhyggelig med det hele.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er det jeg kalder båndsalat. Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
At flytte båndet er ikke nødvendigvis løsningen. Du kan risikere at stå med et fuldstændig ubrugeligt bånd. Jeg taler af erfaring. Hvis det er et VHS bånd, vil jeg gerne prøve at hjælpe dig, mod at du betaler portoen frem og tilbage. Send en PB til mig. 

fase
På videobåndets underside, findes normalt et lille rundt hul, med en sort knap/plade. Ved at stikke lidt med fx. en kuglepen eller andet spidst, så kan man udløse "bremsen" i videobåndet. Har du prøvet det?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce
Tak for svarene 😊.  Og tak bobenontot. Når jeg holdet bremsen nede, kan jeg dreje båndet rundt. Så prøver at sende det til ham, der skulle overspille det, igen. 
Jeg fik nok ikke skrevet, at et tryk udløser bremsen. Det er normalt ikke nødvendigt at holde den nede hele tiden.  

Træd ikke på mine ledninger :o)
Ok tak. Vi prøver at se, hvad der sker 👍☺
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis