Polstre en træstol med armlæn

Hej!
Jeg har et nyt projekt. At finde den perfekte stol til vores spisebord (som vi selv har lavet). Det er bare en umulig opgave at finde noget nogle steder, så nu har jeg fundet nogle brugte stole som jeg overveje om de kan ændres så meget, at de bliver det jeg søger. Og her har jeg behov for lidt indspark. For jeg har aldrig arbejdet med polstring af stole før.

Planen er at spraymale benene hvide og så polstre selve stolen. Nogle tips og tricks hertil?

Jeg er nok mest usikker på hvilken slags polstring jeg skal bruge til armlæn og ryglæn. Til sæde skal jeg nok bruge noget godt koldskum. Jeg vil gerne have at armlænet bliver lidt blødere, men uden det behøver koste kassen. Og så er der selve det at få polstringen på og betrække med nyt stof. Jeg har googlet en masse, men endnu ikke fundet noget som har forsøgt at lave noget på en stol ala denne. Så jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal få det til at sidde på.
Jeg overvejer at lim og en hæftemaskine bliver en stor del af det. Men kan man overhovedet bruge hæfteklammere i finer?

Stolen ser jo ikke vanvittig rar ud, mon det overhovedet er det værd?
(uden jeg helt ved hvor meget jeg skal bruge af stof, har jeg regnet en samlet pris ud på cirka 1.200 kr. pr stol. Og har fået et tilbud på 3.000 kr. fra en professionel for at polstre/betrække)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Din stol er faktisk ret reel at polstre. Det er jo hverken Ægget eller Svanen, hvor stof eller læder er limet og syet på, så hvis du limer skum på, i den tykkelse, som du ønsker, så laver du skabeloner i pap og finder din model først i noget billigt stof. Professionelle møbelpolstrere bruger , så vidt det er muligt , lynlåse og lyner derved hele overfrakken på efterfølgende.
God fornøjrlse
Hilsen Johnny


Johnny cnc
Stolen ser jo ikke vanvittig rar ud, mon det overhovedet er det værd. Når du skriver sådan, så skal du under alle omstændigheder prøve den over nogle dage. Eventuelt med en pude i som modsvarer din polstring. Hvis den ikke er rar ved bagdelen, så bliver det ikke bedre af at polstre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej, nogen stor ergonomi ser det ikke ud til at være. Sædet skal nok kunne gå an og med lidt snilde, kan man måske lave lidt lændestytte under polstringen, ellers vil jeg give Erik ret i at det nok ikke er den perfekte siddekomfort. Du skal også være opmærksom på at jo tykkere polstringen bliver på især sædet , kan det blive et problem med sædehøjden, i værste fald må du så skære af benene.

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis