Fiat 500 nummerpladelys virker ikke

Hej LDS.
Jeg har forsøgt at lave nummerpladelyset på min kærestes Fiat 500, som pludselig stoppede med at lyse på begge nummerplade lygter

Pærerne er skiftet og alle sikringer er intakte.
strømforsyningen til varmen i bagruden virker, og bagklap åbningen virker også, hvilket er forsynet sammen med nummerpladelyset

Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre?
På forhånd tak. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varmen til ruden er ikke forsynet af de samme ledninger, da du ellers ville slukke og tænde nunmerpladelygterne med ruden. De kan dog godt være ført i samme ledningsbundt.

Du skal i første omgang måle om du har 12v og stel tilrådighed i fatningen ved at pille en pære ud. Du skal bruge et multimeter.

Du skal søge efter 12v til stel på den ene pol, og under et par ohm til stel på den anden pol.

Spænding måles med bilen tændt.
Modstand måles med bilen slukket.
En af forbindelserne må nødvendigvis mangle, hvis pærerne ikke er sprunget.
Jeg går ud fra du har tjekket pærenes tilstand før du skrev indlægget. 

Elektronikteknikeren
Et gæt kunne være defekt ledning i overgangen mellem karosseri og bagklap. Det kan normalt konstaters ved at afmontere den ene ende af "slangen" hvori ledningerne ligger. Så prøver du at trække i hver enkelt ledning. Er ledningen knækket er der kun isoleringen til at holde sammen, eg ledningen bliver elastisk.
Du har vel tjekket at der er lys i de forreste positionslygter?

Søren O
Tak for svarene :-) Jeg prøver jeres metoder, og ser om jeg kan finde fejlen. Men jo, jeg har skiftet begge pærer i nummerpladelyset, og der er lys i positionslygterne.:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis