Vinterhjul mistede luft sidst og hjelmanden sagde ngt. med ir inde i alufælgerne

Hej LDS´ere,
I sidste vinter mistede alu´ene med vinterdæk luft af og til.. hjulmanden mente det skyldtes ir inde i fælgene.. ikke rust men ir.. Hvad skal jeg gøre nu?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger "hjulmanden" ?
Du kan jo også vælge den lette metode, og bruge dækpilot eller lignende tætnende skum.
Jeg har god erfaring med at bruge det ved små sivende utætheder mellem dæk/fælg.
Er udmærket godt klar over, det er et omdiskuteret produkt.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 17-10-2019 12:20:53

Hvad siger "hjulmanden" ?
Du kan jo også vælge den lette metode, og bruge dækpilot eller lignende tætnende skum.
Jeg har god erfaring med at bruge det ved små sivende utætheder mellem dæk/fælg.
Er udmærket godt klar over, det er et omdiskuteret produkt.

 Hjulmanden sagde sidst noget i retning af at af med alle 4 dæk på de 4 fælge og rense det indre af fælgene af og så på med dæk igen...

erikkesvaert skrev den 17-10-2019 12:25:56

 Hjulmanden sagde sidst noget i retning af at af med alle 4 dæk på de 4 fælge og rense det indre af fælgene af og så på med dæk igen...

 

Ja det er også den rigtige metode  

Vi prøver igen, i morgen --
Afmonter dæk, rengør fælg hvis muligt, og så på med dæk igen, med en god stor klat vaseline/syrefri fedt.

Hvis fælgen er meget irret (ir er navnet for rust på aluminium og kobber), så skal der nye fælge til. nogle gange kan man smide en slange ind i dækket, men det er sjældent en god løsning når dæk og fælg er lavet til at køre slangefri.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis