Aircon problemer - kondensator udskiftet og nu...

Hej alle LDS,
Jeg har haft problemer med AC´en på min A5 fra 2010 siden købet for 2 år siden.. i starten kølede den ikke fuldt indtil den slet ikke kølede helt.
Særligt denne hede sommer pustede den varm luft ind.
Den første fejl var en kontakt, som blev skiftet ud.
Dernæst fik den ny kondensator, ret bekostelig.... og så virkede den og kølede på fuld køl, men den slog fra når temperaturen nåede over ca. 25 grader..
Så mente mek´en at den skulle have udskiftet tørfilteret..

Tøtfilteret er nu udskfitet og kølingen virker, men nu opstår der dug af og til og derudover larmer Airconen en del mere...

Hvad skal jeg gøre?:-(
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skaden er nok sket, førcdu fik ny fordamper. Den var utæt og pumpen har taget skade.

At du har dug betyder en ellr flere af følgende:
1) at du kører recirkulering af luften, hvorfor den kun kan komme af med fugt når du kører med AirCon (AC)
2) Fordamperen er blevet beskidt
3) Ventil spjældet til at kører udenom AC fordamper er defekt
4) Expansions ventilen ikke fungerer korrekt, så fordamperen fryser, og dermed blokkerer for luft gennemstrømning.

At din AC cutter ud ved 25°C kan tyde på du har for stor en gas-ladning og/eller luft forurening i dit gas kredsløb, eller at dit tørrer filter igen er blevet møjet til.

I ovenstående påtalinger, går jeg ud fra at oliestanden på din AC compressor er i orden, og ikke er kontamineret med vand/ilt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis