Hvad er etageadskillelser typisk lavet af?

Hej.
Hvad er etage-adskillelser typisk lavet af ?. Alm boligblok fra midten af 70´erne?
Grunden til at jeg spørger er at jeg lige er hjemkommet fra en halv efterårsferie.

Ingen jeg drog af sted i al hast havde jeg desværre ikke lagt mærke til at jeg i søvne var kommet til at vælte en halv dåse-cola. Det har derfor ligget på gulvet i en lille uges tid.

Nu siger varmemesteren at underboen klager over mørke pletter på sit loft, og at jeg må have haft spildt noget jeg ikke har tørret op.

Der er trægulv på og det har efter ladt en mindre plet / træng ned i træet, men det må jeg jo levede med / betale for at få udbedret ved en evt fremtidig fraflytning.

Nu ved jeg godt at cola er syre-holdigt, men kan det virkelig passe at det på en uge, ikke blot har ætset sig gennem gulvlakken og ned i mit trægulv, men hele vejen gennem etageadskillelsen og givet "mørke pletter" på underboens loft ?

Eller kan det være hans egen fx mangel på udluftning, som har givet ham disse "fugt-pletter"? (har ikke set hans pletter selv, ej heller hvor på hans loft de er i forhold til min plet.

Der er nemlig ingen emhætte i køkkenerne, så hvis man koger kartofler og suppehøner tit osv, er det vigtigt med manuel udluftning (fx åben altandør).

Og i så fald skylden er min, skal jeg så regne med en kæmpe regning?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så et er typisk bare af en streg? Så en cola der ligger "frit flydende" kan sagtens "æde" sig igennem en hele etage.

der der tale om helt alm Pepsi eller Cocacola, ikke sådan en der blandet med saltsyre eller fælgrens eller hvad de unge drikker nu til dags !
Etage adskillelsen er sikkert lavet af beton, det var normalt i den periode.
Frit spændende beton elementer, var nemt, hurtigt og opfyldte de givende brandkrav.

Den smule kulsyre der er i Cola kan ikke ætse noget som helst, er jo frigivet ret hurtigt efter åbning.
En halv dåse er 150mm cola, har lidt svært ved at tro det kunne trække ned igennem et dæk, med mindre det er rendt igennem en samling.
Ok nu har "varmemesteren" eller viceværten været her, eller hvad han nu kalder sig...

Og han mener ikke der er nogen sammenhæng selvom jeg har en tilsvarende "brun plet" på gulvet som jeg ikke kan forklare hvor stammer fra, det ligner nærmest et sko-aftryk der bare er permanent, mindes bare ikke at have sat våde sko der ? + det er ikke er samme sted tilsvarende hos underboen.

Det må være Aliens ! Anyway, jeg blev ikke smidt ud eller præsenteret for en vild regning ;)

Men tak for svaret ! Havde også lidt svært ved at se at 150mm cola kunne trænge igennem en etageadskillelse, det svarer næsten vil at pisse gul sne så jo GG ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis