Kommer denne betontrappe til at holde?

Hej LDS'er

Jeg vil gerne støbe mig en lille betontrappe på 4 trin, som skal være 90 cm bred
Jeg har en højde på 55 cm, så jeg får en stigning på 13,75 cm og en grund på 34, 5 cm.
Men .... jeg vil gerne have, at den kun er 6 cm tyk, og jeg vil indstøbe et 5 mm armeringsnet med 50x50 maske. Beton'en bliver lavet af 1 del cement og 3½ del støbemix.
Jeg er i tvivl om, hvorvidt trinene skal have et lille fremspring, så jeg kan sætte noget LED trappebelysning på under fremspringet?

Trappen bliver støbt i en form af støbekrydsfiner med film, og vibreret grundigt.
Jeg overvejer, at bruge den hvide cement, men det skulle ikke ændre på noget ud over farven.

Så nu er spørgsmålet, tror I at den vil holde?

Udover om I tror trappen vil holde, så må I da også gerne komme med input om trappen bliver god at gå på, men den skulle være udregnet, så den ligger inden for trappereglen.

Alle gode råd modtages med taknemlighed, på forhånd tak.

På nettet har jeg fundet nedenstående billede, som i princippet ligner meget den trappe, som jeg vil støbe, dog med nogle andre mål.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej LDS'er Jeg vil gerne støbe mig en lille... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en god ide med en melaminplade frem for støbeplader .... Melaminpladen er klart billigere end støbepladen. Ikke at det absolut kun skal være billigt, for kvaliteten vægter jeg også højt.

Jeg vil lige gå i tænkeboks og overveje om ikke jeg skulle prøve følgende blanding: 1 del cement (evt. hvid cement) og 3,5 del støbemix tilsat Skalflex superplast og Skalflex fibre. Armering i form af 2 x 4 mm rionet, placeret i midten af formen.

Tak for linket til den gode og informative videoen. Jeg kan dog ikke helt forstå, hvis den bordplade kan holde i længden uden nogen form for armering andet end de fibre der blev tilsat, og slet ikke at de efterfølgende fjerne den flamingo, som der bliver lagt i for at mindske vægten. 🤔🤔

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hvis betonen er fiberarmeret kan den holde til ret meget uden at der er jern i 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også