Fuga Air indmuringsdåser

Jeg skal have indmuret Fuga Air dåser i en murstensvæg i køkken.
Efter indmuringen skal en glarmester montere 6 mm glasplade med huller til Fuga dåserne.
Jeg havde tænkt mig at Fuga Air dåserne skulle indmures så de kommer til at stikke 6 mm ud af væggen, så de kommer til at flugte med oversiden af den færdigmonterede glasplade.

Glarmesteren mener at Fuga Air dåserne skal indmures så de flugter med væggen før glaspladen monteres. Er det ikke en dårlig løsning når der på den måde kommer 6 mm afstand mellem kontakt og indmuringsdåse?

Jeg skal have 16 mm plastrør ind i Fuga Air dåserne, men synes det er vanskeligt at presse røret ind i dåsen efter fjernelse af gummiproppen. Skal hullet i dåsen files lidt op inden røret kan komme ind?

Vil dåsen sidde tilstrækkeligt fast i væggen hvis jeg murer med beton og undlader fikseringsplade?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lade dåserne flugte med muren. Det giver ikke problemer ved montering af indsatser.

Der skal ikke files. Dåsen skal slutte tæt omkring røret.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Følgende fremgår af vejledningen til Fuga Air dåserne:
"Ved indmuring bør det tilstræbes at pudslaget over dåsens niveau bliver så lille som muligt - ikke
over 4 mm (11a).
Hvis dåsen ligger for langt inde i væggen skal der anvendes en pudsudligningsring.

Ved pudslag over 5 mm fjernes afbryderens klostykker og i stedet anvendes afbryderskruer,
som skrues ned i skruetårne."

ja, afbryderskruer er fint gangbar.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis