Isolering af skur med 3-5 grader i tankerne - input omkring konstruktionen.

Har læst div tråde herinde omkring isolering og skur.

Jeg bygger jo ikke beboelse så nederstående er lidt overkill:
https://www.rockwool.dk/vaerd-at-vide/bygningsreglement/minimumstykkelser-for-isolering/

Men hvis jeg gerne vil have et frostfrist skur hvor temp nok ligger omkring 3-5grader så skal der en varmekilde til så vidt jeg kan forstå så.

Der fand jeg frem til at man kunne benytte en frostvagt som varmekilde. Lave skuret så tæt som muligt med dampspærre og så have sådan en frostvagt inde i "boblen". Men hvor meget isolering vil I så smide i tag/væg/gulv?

I andre tråde snakkede folk om jordvarme? Hvordan udvinder man lige det? Er det samme opbygning som overstående med frostvagten eller skal man gøre noget anderledes.
Der fandt jeg så frem til at man skal skulle isolere sokkel så man skabe noget lign dette.
Er det korrekt opbygget neden for? Der er så klemliste på ydersiden 25mm til fibercementbrædder.
Fladt tag med 100mm da spær kun er 150. jeg kan forstå der skal være noget ventilation over isolering? er det 5cm der normen der? kan sætte regler på inde siden og tilføje yderlig 5cm isolering men er der stor forskel fra 100mm til 150mm? mister jo noget lofthøjte men er det givet godt ud i forhold til ekstra 5 cm isolering der? Soklen er bare alm lecablokke skulle man offer mere her og få noget med isolering eller kan man bare ligger noget isolering på inder siden?

Her har jeg smidt noget isolering på inder siden? Så jordvarmen kan siver op og ikke forsvinde ud til siden. Det vel denne løsning der benyttes til at få jordvarme ind i skuret? eller hvor isoleringen er inde i lecablokken, men kan ikke finde dem som 15cm tykkelse: Lecatermblokke så der vel kun nederstående løsning?

47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal også have randisolering rundt om betondækket så det er isoleret fra fundamentet. Ellers vil fundamentet trække varmen ud af betonpladen. Vælg f. eks. 50mm eps.
Du skal derimod ikke isolere dækket mod jord hvis du vil udnytte den naturlige jordvarme. 

Elektronikteknikeren
Det lyder voldsomt, og temmelig dyrt, med sådan en konstruktion bare for at holde det frost frit.

Hvad koster det at bygge, kontra at bygge et almindelig skur og opsætte en varmekilde der kan holde det frostfrit ? 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvor lang ned skal det så gå ned? og er 50mm tykkelse tilpas. Læser flere steder at de smider 10cm i gulvet? Det fungere vel som en varme membran så varmen ikke forsvinder ud til siden? Men skal der forsat være dampspærre i gulvet?

fandt også noget undersøgelse men forstår ikke lige indholdet
Store gulvkonstruktioner med begrænset isolering
https://teqton.com/wp-content/uploads/2014/11/14.pdf
Randisolering skal bryde forbindelsen mellem betonpladen og fundament. Pladen skal ikke støbes sammen med fundament. Isoleringen skal derfor slutte ved overfladen af pladen. 

Elektronikteknikeren
Sådan her? men vil man ikke kører toppen mindre og så støbe indover da det jo bliver blødt der hvor eps er? hvordan laver man så gulvet hvis det skal være beton gulv med epoxy?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Isolering Lambda værdi til et skur_
37 er vel fint nok eller skal man offer lidt mere og gå efter 34?

37, 34, 32 og 30
Det bedste er hvis du kan få konstruktionen til at passe med at den indvendige beklædning og noget af isolering i væg går ned og lukker af mod gulv, så det dækker over de 50mm randisolering. Lige nu har du en kold lecablok blottet indvendigt i skuret med direkte termisk kontakt mellem ude og inde. Det er det man kalder en kuldebro, og som du skal gøre alt for at undgå at have, da det er sådan en der stjæler din varme, samt giver mulighed for at kondens kan opstå. Det duer ikke hvis man vil udnytte varmen i jorden, og undgå fugt. 

Elektronikteknikeren
Til randisolering kan med fordel vælges den grå eps hvis du vil have lidt højere termisk performance. Ikke at det betyder så meget for dit skur, men det koster ikke meget ekstra, og lidt har bestemt også ret i jagten på et passivt opvarmet rum. 

Elektronikteknikeren
Den grå EPS er det denne = JACKON SUPER EPS??

Går lige i tegne mode hvordan jeg lige får det bygge ned over så der der ikke er en "kuldebro".
Tænker at sætte nogle 50mm reglaer vandretp på væg så kan det også komme mere isolering der og beklædningspladen kan føres ned til gulvet.

Laver lige en mini tegning så jeg er sikker på opbygningen.
Jackon super eps er et af navnene, ja.
Sundolitt laver et tilsvarende produkt. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også