Isolering af skur med 3-5 grader i tankerne - input omkring konstruktionen.

Har læst div tråde herinde omkring isolering og skur.

Jeg bygger jo ikke beboelse så nederstående er lidt overkill:
https://www.rockwool.dk/vaerd-at-vide/bygningsreglement/minimumstykkelser-for-isolering/

Men hvis jeg gerne vil have et frostfrist skur hvor temp nok ligger omkring 3-5grader så skal der en varmekilde til så vidt jeg kan forstå så.

Der fand jeg frem til at man kunne benytte en frostvagt som varmekilde. Lave skuret så tæt som muligt med dampspærre og så have sådan en frostvagt inde i "boblen". Men hvor meget isolering vil I så smide i tag/væg/gulv?

I andre tråde snakkede folk om jordvarme? Hvordan udvinder man lige det? Er det samme opbygning som overstående med frostvagten eller skal man gøre noget anderledes.
Der fandt jeg så frem til at man skal skulle isolere sokkel så man skabe noget lign dette.
Er det korrekt opbygget neden for? Der er så klemliste på ydersiden 25mm til fibercementbrædder.
Fladt tag med 100mm da spær kun er 150. jeg kan forstå der skal være noget ventilation over isolering? er det 5cm der normen der? kan sætte regler på inde siden og tilføje yderlig 5cm isolering men er der stor forskel fra 100mm til 150mm? mister jo noget lofthøjte men er det givet godt ud i forhold til ekstra 5 cm isolering der? Soklen er bare alm lecablokke skulle man offer mere her og få noget med isolering eller kan man bare ligger noget isolering på inder siden?

Her har jeg smidt noget isolering på inder siden? Så jordvarmen kan siver op og ikke forsvinde ud til siden. Det vel denne løsning der benyttes til at få jordvarme ind i skuret? eller hvor isoleringen er inde i lecablokken, men kan ikke finde dem som 15cm tykkelse: Lecatermblokke så der vel kun nederstående løsning?

Har læst div tråde herinde omkring isolering og... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 22-10-2019 12:44:12

 Skruer i zigzag mønster som en syning, en 5-6 skruer i hvert fag. Spredt jævnt over længden. 

Så holdes de to remme sammen uden mulighed for for at forskyde sig ved fugtsving. 

 "hvert fag" et udtryk jeg ikke lige kender er det mellemrummet mellem reglarne?

zigzag placering og vinkler ned i træet også vel?

Hvert mellemrum ja.
Vinkelbeslag er til at forbinde toprem og spær. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Beklædnings spørgsmål: hvis man nu går med Imprægneret klinkbeklædning pga pris skal det have noget vedligehold over årene kontra fibercement brædder som bare skal vaske engang imellem?
Ja men ikke lige med det samme. Og heller ikke nødvendigvis så ofte. 

Elektronikteknikeren
men sådan noget skal det have maling eller olie...der står typisk at det holde 25år uden kontakt til vand men er det uden nogen form for vedligehold så tørre det vel ind eller bliver et bare gråt over tid?
Det vel samme om udhæng som skal have en omgang hvert 5år eller?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
imprægneret træ også en god maling, så kan du male det hver 10-15 år og det holder evigt :)
med imp træ som beklædning vil afstand fra husvæg(mur) til skurvæg(træ) på 2.1meter være tilladt? læste noget med brandspredning??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også