Isolering af skur med 3-5 grader i tankerne - input omkring konstruktionen.

Har læst div tråde herinde omkring isolering og skur.

Jeg bygger jo ikke beboelse så nederstående er lidt overkill:
https://www.rockwool.dk/vaerd-at-vide/bygningsreglement/minimumstykkelser-for-isolering/

Men hvis jeg gerne vil have et frostfrist skur hvor temp nok ligger omkring 3-5grader så skal der en varmekilde til så vidt jeg kan forstå så.

Der fand jeg frem til at man kunne benytte en frostvagt som varmekilde. Lave skuret så tæt som muligt med dampspærre og så have sådan en frostvagt inde i "boblen". Men hvor meget isolering vil I så smide i tag/væg/gulv?

I andre tråde snakkede folk om jordvarme? Hvordan udvinder man lige det? Er det samme opbygning som overstående med frostvagten eller skal man gøre noget anderledes.
Der fandt jeg så frem til at man skal skulle isolere sokkel så man skabe noget lign dette.
Er det korrekt opbygget neden for? Der er så klemliste på ydersiden 25mm til fibercementbrædder.
Fladt tag med 100mm da spær kun er 150. jeg kan forstå der skal være noget ventilation over isolering? er det 5cm der normen der? kan sætte regler på inde siden og tilføje yderlig 5cm isolering men er der stor forskel fra 100mm til 150mm? mister jo noget lofthøjte men er det givet godt ud i forhold til ekstra 5 cm isolering der? Soklen er bare alm lecablokke skulle man offer mere her og få noget med isolering eller kan man bare ligger noget isolering på inder siden?

Her har jeg smidt noget isolering på inder siden? Så jordvarmen kan siver op og ikke forsvinde ud til siden. Det vel denne løsning der benyttes til at få jordvarme ind i skuret? eller hvor isoleringen er inde i lecablokken, men kan ikke finde dem som 15cm tykkelse: Lecatermblokke så der vel kun nederstående løsning?

Har læst div tråde herinde omkring isolering og... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Always skrev den 21-10-2019 00:04:30

 Hvor mange m2 er skuret? har du elmåler på radiatoren? tænker hvor hvad det ligger i omåret at holde den 7-8grader.
Har du vinduer i rummet?

JA hvis skuret er helt tæt og man affugter så kan der jo ikke opstå kondens hvis man samtidig holde det frostfrit - så luften vel bare meget tørt i dit skur eller?

Ja jeg har en bimåler på..
Vender lige tilbage senere med et svar på forbruget, og størrelse på skuret.
Jeg har både vindue, og dør med vindue, begge i plast så de lukker tæt.
Begge vinduer er termo

 


Vi prøver igen, i morgen --
Skal lige hører jer hvad er den rigtige måde at sætte disse to sektioner sammen? tænktere bare at benytte korte stykker gevindstænger og så skrue dem sammen med pladeskive for oven og neden med møtrik? ø10

Væggen er cirka 6 meter er det så en kobling for hvert meter eller?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
For at opnå styrke i konstruktionen så skal reglarne vel være placeret oven på hinanden eller kan dette gå? ellers må jeg justere dem ind iefter stue sektionen.
Så fik jeg kikket på tingene..
Skuret er ikke så stort, det måler 2,1 x 3,6 og loftshøjden er 2,35, alle mål er indvendigt, så volumen er 17,65 m3
Fra 01-03-2017, til 03-03-2018 brugte jeg 164,61 kw , det er 367 døgn (0,45 kw pr døgn)
Fra 03-03-2018, til 21-10-2019 brugte jeg 153,03 kw, det er 597 døgn
Jeg har brugt lidt mindre ved sidste måling, jeg har monteret en extern termostat, der styre temperaturen bedre, end den der er i den 600w olieradiator jeg bruger til grundopvarmningen.

Den sidste måling er jo over godt 1½ år, men størstedelen er jo sommer, så det kan nok nogenlunde sammenlignes.


Vi prøver igen, i morgen --
Rettede det ind så de står over for hinanden. Tænker et giver mest mening at vægten overføres direkte ned på næste bærende træ.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja det er bedre.
Du kan bare skrue de to etager sammen.

Eks.

Elektronikteknikeren
Tænker du bare to skruer ved hvert mellem rum? eller gevindstang med skiver for hvert anden mellemrum dvs 1meter afstand fra hianden cirka.
til at montere bjælkespær fast til toprem er det ikke bare alm vinkelbeslag der skal bruges der vel ikke behov for rib i dem eller?

Always skrev den 21-10-2019 23:14:56

Tænker du bare to skruer ved hvert mellem rum? eller gevindstang med skiver for hvert anden mellemrum dvs 1meter afstand fra hianden cirka.

 Skruer i zigzag mønster som en syning, en 5-6 skruer i hvert fag. Spredt jævnt over længden. 

Så holdes de to remme sammen uden mulighed for for at forskyde sig ved fugtsving. 

Elektronikteknikeren
Always skrev den 21-10-2019 23:57:14

til at montere bjælkespær fast til toprem er det ikke bare alm vinkelbeslag der skal bruges der vel ikke behov for rib i dem eller?

Rib er ikke nødvendigt. Det er stadig et skur. 


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også