Fjernvarme pumpestøj

Hej,
Jeg har netop fået udskiftet mit gasfyr med en fjernvarmeunit. Det hele virker tilsyneladende udmærket, men unittens pumpe giver mig lidt problemer. Pumpen er en Grundfos UPM3 AUTO 15-70 130 med mange indstillingsmuligheder. I følge vejledningen skal pumpen blot indstilles til 2-strengs varmesystem, men det medfører et for stort flow. Jeg har prøvet forskellige indstillinger, men uanset hvordan den indstilles, giver pumpen en generende hyle- / brummetone.
Har nogen et forslag til, hvad jeg skal gøre?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kører den forkerte vej

 

Tak for svar. Desværre ser det ikke ud til at være helt enkelt. Pumpen er inde i unitten stikforbundet til en lukket styreboks. Jeg har prøvet at ombytte fase og nul ved forsyningen til unitten, men jeg tror ikke, at pumpens omløbsretning derved blev ændret. Lyden var uændret.
Hej,
Jeg har nu prøvet at gennemskylde hele systemet, og derefter er hyletone fra pumpen bragt ned på et acceptabelt niveau.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis