Oliefyr og forbrug i timen

Hej alle

Jeg har et oliefyr fra midten af 90'erne jeg er ved at lave lidt smart indtil vi kan få det skiftet ud. Jeg har koblet en arduino enhed på den og kodet noget firmware som holder øje med hvor meget det kører og smider det ind i et web interface, så jeg kan se hvor meget det har kørt de forskellige dage. Jeg kunne så godt tænke mig nu at gå skridtet videre og finde ud af hvor meget olie det så rent faktisk bruger.

Så vidt jeg kan forstå, har det noget med trykket det bliver skudt ind med, og dyse størrelsen. Jeg har ikke rigtigt noget på fyret udover at det er en Riello RG (et eller andet tal, jeg ikke kan huske ligenu) brænder. Hvordan finder jeg ud af dyse størrelsen?

Rimelig kort fortalt, hvordan kan jeg komme frem til hvor meget sådan en oliefyr bruger når det kører ?
Hej alle Jeg har et oliefyr fra midten af 90'erne... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en timetæller på mit oliefyr, den er tilkoblet magnetventilen på oliefyret, så den tæller kun når der bruges olie.
Hvis jeg måler fra opfyldning af olietank til næste olie påfyldning, bruger det 2,05 liter i timen, med en 1,6 kg dyse (1.89 l/T)
 

Vi prøver igen, i morgen --
Halløj igen 
Tak for svar. Har haft oliefyrsmanden forbi. Brænder med dyse bruger Ca. 1,75 l/t. Den kører i Ca. 20 min i timen, så det er ca. 0,6 l i timen. Gange 24 gange 30....ca. 360 l. Olie mdr...... I de kolde mdr.
Har lige fået lavet lidt forskelligt på varmeanlægget, så kan godt se, jeg have justeret lidt. 
Tak for indspark. 
Oxen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis