1-polet afbryder vs. Hue plug

Ude i garagen har jeg nogle gamle armaturer med lysstofrør. Dem ville jeg gerne gøre lidt "smarte" ved at tilslutte dem via en Philips Hue Plug.

De er sat til en fast afbryder på væggen.
Det er sådan en model her:
Så den afbryder er en 1-polet afbryder.

jeg er usikker på hvordan jeg skal lave det om så der i stedet er en stikprop i enden da der kun er den ene ledning..

Er der nogen som har et bud, eller kræver det en autoriseret?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ret beset er det aut. arbejde, fordi du gør indgreb i den faste installation. Men princippet i at skifte afbryderen ud med Philips Hue Plug er, hvis vi går ud fra din tegning, så klipper du ledningerne over til venstre for armatur og afbryder så du har fase og nul. På de to ledninger monterer du en stikkontakt. I den stikkontakt sætter du din Philips Hue Plug og fører en ledning fra stikproppen i din Philips Hue Plug til dit armatur. Ledningerne, der før kom fra den faste installation, demonteres, så kun ledningerne mellem armaturerne er tilbage. Dine lysstofarmaturer er med meget stor sandsynlighed ikke dæmpbare, så hvis du vil kunne dæmpe dem, må jeg nok skuffe dig. Du har også fået en gørdetselv installation.


fase
Det er helt perfekt! Tak for en god beskrivelse.

Jeg ved godt de ikke kan dæmpes, det kan en hue plug i øvrigt heller ikke.. betyder intet derude. Mit ønske er blot at kunne tænde/slukke på mobilen, samt at tilføje en sensor. :)
Sensoren kan du sagtens tilføje ved at sætte kontaktsættet parallel over afbryderen. Og så kommer 10.000 kr. spørgsmålet: Er det svært at tænde på afbryderen, eller er det fordi, at det kan lade sig gøre fra mobilen, du vil have den mulighed.

fase
Det er fordi jeg på mobilen så kan slukke alt med 1 tryk når jeg smutter hjemmefra.
Og så har jeg en Hue sensor liggende som jeg gerne ville bruge her. :)
Du kunne også installere denne her https://www.lampeguru.dk/zigbee-led-lysdaemer-hue-kompatibel.html

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Jeg har en lyssensor fra Onkel Harald til 48,- monteret i mit værksted. Det fungere perfekt når jeg over dagen render ind og ud af værkstedet flere gange. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis