Adano Kædesav fra HN

Hej Panel.

Jeg skal anskaffe mig en sav til at skære brænde med (ikke fælde træer med), og har set en Adano fra Harald Nyborg.
De har både en el-sav til kr. 499, og en benzin model til kr. 598.
Hvilken vil i anbefale?

https://www.harald-nyborg.dk/p12401/adano-el-kaedesav-csa2216
https://www.harald-nyborg.dk/p8080/adano-benzin-kaedesav-bs45z

Andre forslag til max kr. 1500 er også velkommen.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu går jeg ud fra at det skal foregå hjemme på matriklen og med let adgang til el og så vil jeg da anbefale en elsav Da du så slipper for så meget larm, måske også til gavn for naboerne?
De billige benzinsave kan jeg ikke anbefale. Har selv haft en fra jem og fix. Den holdt nogle få år og så købte jeg en Stihl hobby model til ca 2500,-. Jeg har lidt skov hvor der en gang imellem vælter et træ ud over en markvej med offentlig adgang så det skal jeg fjerne. Derudover lidt beskæring i haven. Der er en verden til forskel mellem den billige og Stihl'en. Starter meget nemmere og trækker meget bedre og med mindre larm.
Du skriver ikke om det er brænde til almindelig opvarmning eller "bare" lidt til hygge ved brændeovnen. Hvis det er det sidste kunne det måske være ok med elsaven fra hn, men hvis du udelukkende fyrer med brænde ville jeg i dit sted nok finde en fra de mere anerkendte elværktøjsfirmaer. Som Makita eller Bosch (bare eksempler).

Generelt har jeg det sådan at hvis det er til opgaver der kun lejlighedsvis dukker op så er det fint med noget forholdsvis billigt værktøj. Har Falke fra jem og fix og Parkside fra Lidl. Men til opgaver der er jævnligt tilbagevendende der vil jeg have kvalitet og mere finesse i detaljerne. Såsom Dewalt skruemaskine og Makita vinkelsliber.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 15-10-2019 09:35:42

Du skriver ikke om det er brænde til almindelig opvarmning eller "bare" lidt til hygge ved brændeovnen.

 Hej Kermit


Det til opvarmning af vores Flexbolig, når vi er der, ellers køre huset på olie.
Vi har et olie/brændefyr.
AKjeldsen skrev den 15-10-2019 10:28:19

Jeg har på 7. år en billig el-sav fra H&N og den er jeg rigtig godt tilfreds med. Den er ikke i deres sortiment længere.
Skulle jeg have en ny i det prisleje ville jeg vælge denne: https://www.harald-nyborg.dk/p6087/scheppach-el-kaedesav-cse2400 - den har fine vurderinger på Amazon.

 Hej AKjeldsen


Du har overbevist mig med hensyn til model.  
Så er maskinen købt, nu skal jeg i gang med at samle den, men først skal forvirringen gennemlæses grundig. 
Har kørt et par kævler i aftes. Den æder sig godt igennem træet, men er lidt svag sammenlignet med en motorsav.
Alt i alt, en ok maskine til at skære brænde med, til sommerhusbrug.

Jeg har nu haft saven et par måneder, og jeg er yderst tilfreds med den.
Den bliver hver gang efter brug renset, og efterfyldt med olie.
Jeg kan kun anbefale den til andre.  
Godt med tilbagemelding. Jeg har i øvrigt også købt en, men ikke fået den brugt endnu 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis