Dør såt i spænd

Jeg har denne dør som men skal skubbe eller trække en del i håndtaget før palen passer ind i karmens "lukkebeslag". Det betyder også at når døren er lukket og man trykker håndtaget ned springer døren op med et skarpt smæld fra palen.

Hvordan mon jeg kan komme dette til livs?

På forhånd tak


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I beslaget i karmen, er der to små paler. De kan trækkes og skubbes frem og tilbage og de gør, at døren ikke klaprer, når den er lukker.
Tag en skruetrækker og sæt spidsen på og giv et lille dap, så sprækken bliver mindre. Så er der lidt mere plads til dørens pal.

 

uldal skrev den 15-10-2019 07:08:27

I beslaget i karmen, er der to små paler. De kan trækkes og skubbes frem og tilbage og de gør, at døren ikke klaprer, når den er lukker.
Tag en skruetrækker og sæt spidsen på og giv et lille dap, så sprækken bliver mindre. Så er der lidt mere plads til dørens pal.

Det ligner ikke at man kan justere beslaget mere i den ønskede retning


 

jhb skrev den 15-10-2019 09:09:10

Jeg tror døren springer op fordi den er for tæt på karmen i hængslesiden nederst, så døren sidder i spænd.

Du har sikkert ret - hvordan fixer jeg det?



 

uldal skrev den 15-10-2019 16:29:15

Det er ikke hele beslaget der skal flyttes, men de lapper der klemmer om palen. Giv et nyk indad. De kan få nogle mm endnu.

 Jeg har nu kigget nærmere på beslaget. Der er to lapper som kan justeres, men mellem dem sidder en dims som ikke kan flyttes - desværre


 

Det er godt set af jhb at der mangler luft nederst. Altså helt ved gulvet hvor din støvsuger udtag sidder. Her ser det ud som om karmen buer lidt indad, og så presser døren.
Så skal døren nok tages af og der skal høvles lidt på døren så der bliver lidt mere plads.
Det bedste ville jo være at få karmen rettet op, men det er lidt svært.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis