lægning af tagsten - nederste ræke

Hej

Vi har netop fået lavet en tilbygning som integreres i den bestående tagkonstruktion. Dog syntes jeg ikke afslutningen er specielt pæn. Se billede. Er det ikke muligt at ligge en række tagsten mere hvor den sidste evt. svæver eller bliver holdt fast, blot så vores lægte ikke er så synlig?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når de afskårne tagsten alligevel skal males på kanten, så kunne der jo lige smøres noget maling på lægten, så den både blive mørk og i samme farve som tagstenene, - så vil den helt sikkert ikke ses så tydeligt.
Enig den skal da bare have noget sort farve så bliver du lykkeligere

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er 2 forhold der gør sig gældende.
1. så kan tagsten ikke svæve. De skal have et underlag.
2. så er nederste lægte hævet i forhold til de andre længere oppe. Det er fordi den nederste ikke har en tagstens tykkelse at ligge på. Var lægten ikke hævet ville den dykke nedad.
Så eneste gode læsning er maling på lægten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej alle, tankforretning jeres svar. Min bemærkning er kun delvis det synsmæssige. Jeg er mere bekymret for den blotlagte lægte, der kan rådne ved slagregn eller større sne mængder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det skal du ikke være bange for. Den er tør i lange perioder og det gør at råd og svamp ikke kan overleve i den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lægten er som skrevet nødvendig for at bære stenen. Den kan (bør?) afdækkes med et stykke sortlakeret alu så den ikke kan opfugtes af direkte regn.
Man kan ikke se det på billedet men jeg tror der også bør være et fuglegitter et eller andet sted.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også