Kommentarer til projekt: Skærebræt af endetræ.

Her samles kommentarer til projektet: Skærebræt af endetræ.

Kommentarer vises både her og på projektet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser dælme godt ud 👍

Mvh. Christian M
 

Jeg har brugt ganske almindelig hvid snedkerlim. Når det først er hærdet, er jeg ikke bange for at det skulle være farligt. I øvrigt ved jeg jo ikke hvilken lim producenten af bordpladen har brugt  
Alt træ i køkkenet skal jo opvaskes i hånden, da en opvaskemaskinen smadrer træet alt for hurtigt, og så det er vigtigt at vedligeholde træet med olie rimeligt tit.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Respekt! Du har gjort det helt rigtigt både med endetræet og almindelig PVA lim. PVA lim er ugiftig, og endetræet er mest modstandsdygtig mod almindelig slid i et køkken, og olien får skærebrættet til at holde i generationer.

... eneste indvending er agurken - det er for fesent. Det burde have været en motherfucker stor saftig bøf.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ha ha, ja det kan du ha' ret i... men agurken var det eneste der lige var køleskabet  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
ser rigtig godt ud. nu får jeg også lyst til at gå igang med et eller 2. rigtig fint stykke arbejde

brugte samme metode med fræseren da jeg lavede vores sofabord. var helt overrasket over hvor godt det fungere. 
Fedt overfræserstyr.

Er det tilfældigt at du bruger raps olie ? 
Ikke helt tilfældigt.
Jeg læste et sted at rapsolie var den olie (foruden linolie) der trænger dybest ind i træ. Og da jeg godt nok har linolie stående, tænkte jeg hvad jeg helst ville spise af de to. Så selvom linolie på ingen måde er giftigt, så smager det ikke godt, så derfor faldt valget på rapsolien  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
kan huske min gamle sløjd lærer altid brugte rapsolie til ting som kom i kontakt med madvarer,  selvom vi havde alt til rådighed. 
Man kan jo købe hørfrø olie som fødevarer ( solgt som sådan noget sundt, dyrt et eller andet. ). Og så længe det er hærdet, så tror jeg da ikke er smager grimt.

Ved du om rapsolie hærder ? 
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis