Ekstern varmtvandbeholder til compact fyr

Jeg har et Vaillant EcoCompact gas fyr, hvor varmtvandsbeholderen er utæt.
Jeg har skraldet isoleringen af, og konstateret at der er mindst 2 huller i bunden af tanken.
Der har været 2 forskellige VVS'ere forbi og kigge på det, og uden at tøve, og uden at gøre sig den ulejlighed og overhovedet at kigge på det, har meldingen været: Nyt fyr, 35 jern, værsgo'.

Det synes jeg smager enormt dårligt, da fyret ikke engang er 14 år gammelt, og aldrig har fejlet noget.
Jeg kan godt regne ud, hvorfor de synes at der skal et nyt fyr til, men jeg synes at det lugter af (for mig) spildte penge. Kan det virkeligt være rigtigt, at man ikke kan skifte sådan en tank?
Eller alternativt, så montere en ny ekstern varmtvandsbeholder, og så tilslutte den til "resten" af fyret?
I mine "ikke vvs agtige øjne" burde det være en klaks at føre rørene opad og ind i den nye tank, og så bruge den eksterne tank fremover.

Er der nogen der har skills indenfor området der kan guide mig på vej til den rigtige (og ikke så dyre) løsning?

Krydser fingre for at det kan lykkes lidt billigere end de 35.000 som der er stillet mig i udsigt....

Henrik 

Ikk' go til el, men pisse god med en høvl :-) 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En bekendt med samme problem, fandt et brugt Vaillant EcoCompact gas fyr på nettet og tog varmtvandsbeholderen ud og udskiftede varmtvandsbeholderen med den defekte.
Alt i alt til under 1/10 af det bud du har fået.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis