Opstigende grundfugt i vægge - Hvad er den bedste løsning?

Hej.
Vi har et hus fra 1870 som vi renoverer hvor vi har problemer med osptigende grundfugt i væggene. Vi købte huset i troen om det var i orden men er så stødt på dette problem nu, Vi har fjernet stortset alt forskalling indvendigt da træet var dårligt fra fugten og skal nu videre med huset, umiddelbart fejler gulvet heldigvis ikke noget.

Vi er nu lidt i tvivl om hvordan vi bedst muligt kommer videre - vores plan er at bruge stålrigler til forskalling istedet for at undgå træet rådner.

Vi overvejer pt. enten at:

1. Skære murpap ind som fugtsikring mellem sokkel og væg
2. Lave omfangsdræn for at få vandet væk fra soklen
3. Bruge Skalflex sokkelstop til at fjerne fugten med

Overser vi nogle muligheder og hvad vil umiddelbart være den bedste løsning for at det kan holde de næste mange år?

Mvh
Steffen

Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere kemiske versioner der kan klarer tjansen for jer, hvor der skal bores en pokkers masse huller i soklen, og så puttes noget væske ind, der fortrænger/blokerer for fugten, så i kan slippe for hele møllen du skriver, nu hvor i har forskalnings væggen fjernet og soklen står nøgen.
Kan ikke huske konkrete navne på produkter, men det skulle være muligt at finde i Roskilde området også.

 

Steensen skrev den 14-10-2019 15:24:58

Der er flere kemiske versioner der kan klarer tjansen for jer, hvor der skal bores en pokkers masse huller i soklen, og så puttes noget væske ind, der fortrænger/blokerer for fugten, så i kan slippe for hele møllen du skriver, nu hvor i har forskalnings væggen fjernet og soklen står nøgen.
Kan ikke huske konkrete navne på produkter, men det skulle være muligt at finde i Roskilde området også.

 Hej Steensen
Tænker du på Skalflex sokkelstop? 


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
Hej.
PB sendt
mvh

 

Vi overvejer enten at skære murpap ind, eller bruge skalflex sokkelstop.

Nogen der har erfaringer de vil dele eller gode råd om hvad vej vi bør gå? Det er ca. 30 meter mur det drejer sig om.

Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
Jeg har selv fået lagt murpap ind langs gulvet i min stue, men det løser kun "problemet" over mur-pappet, ikke nedaf, og derfor vil fugten i dine kældervægge ikke kunne løses vha mur pap, med mindre hele kælderen er over jorden, og dermed ikke er en kælder....
Jeg vil gå efter kemien nuhvor i allerede har fået strippet væggene over det hele.

Vær forresten OBS på hvilken jordtype dit hus ligger på, da en leret jord f.eks. ikke kan transportere vandet væk, og dermed bliver det muligvis stadigvæk nødvendigt med et omfangsdræn.

 

Steensen skrev den 25-10-2019 09:01:00

Jeg har selv fået lagt murpap ind langs gulvet i min stue, men det løser kun "problemet" over mur-pappet, ikke nedaf, og derfor vil fugten i dine kældervægge ikke kunne løses vha mur pap, med mindre hele kælderen er over jorden, og dermed ikke er en kælder....
Jeg vil gå efter kemien nuhvor i allerede har fået strippet væggene over det hele.

Vær forresten OBS på hvilken jordtype dit hus ligger på, da en leret jord f.eks. ikke kan transportere vandet væk, og dermed bliver det muligvis stadigvæk nødvendigt med et omfangsdræn.

 Vi har ikke kælder :-) 


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis