Reparation galv

Hej i gruppen. Jeg har fået væltet en bygning som så har blotlagt en gavl ende på mit fyrrum. Gavlenden er ikke så stor vel Ca 10 - 15 m2. Hvordan lukker man bedst Gavlenden. Huset er i mursten som er pudset. Havde tænkt på at bruge leca sten. 10x19x49 men så et dum spørgsmål, skal de ligge ned på de 19 cm eller de 10 cm?  og hvad skal de mures op med, eller er der anden løsning der er bedre? På forhånd tak 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt lecamur bliver 10 cm bred og stiger s med 20 cm i hvert skifte.
Men det kommer jo lidt an på højde og sokkel bredde. Du kan jo udmærket mure en dobbelt mur op med 10 cm tykkelse på ydermur - 10 cm isolering - og så 10 cm på indermur. Når du så kommer til loftshøjde / gavltrekant kan du måske nøjes med den 10 cm ydermur.
Der skal murerpap under 1. skifte, og fra yder mur går denne så op over 1. skifte på indermur.
Husk murbindere. Og det skal mures op i almindelig bakkemørtel med cement i ca. 10 dele mørtel til 1 del cement.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det kun er trekanten skal du gerne følge væg tykkelsen opad. Du skal også være opmærksom på at det vil være en fordel om du kan få fat i det sidste hanebånd og mure det fast. I gamle dage lavede man en søjle der hvor hanebåndet et gjort fast på spærret

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den gamle væg passer Ca med de 19 cm så ligger jeg stene ned så det kommer til at passe. Vil skrive det med hanebånd bag ørene.
Tak for hjælpen 😀
Du skal huske og trække fra til puds på forsiden. Du kunne med fordel nøjes med en 15 cm blok hvilket sparer lidt på økonomien

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis