Synlige samlinger i filt

Jeg har sat filt op for første gang. Nu dagen efter kan jeg se nogle af samlingerne. Jeg lavede overlap og skar igennem banerne. Men alligevel kan samlingerne ses nogen steder.
Det er forgrundet filt jeg har sat op.
Nogen gode råd til hvordan jeg skjuler samlingerne nu, uden at det bliver for stort et arbejde?
Vil samlingerne ses når jeg maler det?
På forhånd tak 😊
Jeg har sat filt op for første gang. Nu dagen... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bare skæringen man kan se. Det overlapper ikke og spartlen er heller ikke synlig. Når der ikke er noget mellemrum så nytter det vel ikke noget at spartle eller hvordan?
Kan jeg bruge rullespartel masse? 
Sådan her ser en af samlingerne ud:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der nytter det ikke med spartel, tror ikke det kan blive bedre. Jeg opfattede det som om der var en revne. Lav en prøve et sted med et par strøg maling

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det vil jeg gøre. Nu er det første gang jeg sætter filt op, så ved ikke hvordan samlingerne ser ud før der males. Måske det er helt iorden som det er. 
Det er slet ikke noget problem. Samlingerne vil oftest være synlige lige efter opsætning. Glem alt om spartel og akrylfuge! Samlingerne slibes let med fint sandpapir som fx korn 120 eller 180, og vupti, så er samlingerne usynlige og der kan males!

​Hvis man først når at smøre maling på samlingerne kan det være svært at få dem pæne ved slibning!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Slib let med korn 120. Hvis du bruger en fornuftig maling der ikke er for tynd burde den fylde godt op i samlingen. 
Ok jeg vil slibe og håber det bedste. Så er jeg også fri for at vente på at spartlen tørre.
Mange tak for de gode råd. 
Helt klart fint at nøjes med en slibning. Umiddelbart kan du minimere risikoen for den slags, hvis du sørger for at knække knivbladet af efter hver 2-3 bane, du har skåret. Det kræver et knivskarpt blad at skabe en perfekt samling. Alternativt kan du med fingrene (med handsker selvf.) gnubbe på samlingen for at få det til at glide sammen.
FeuerDK skrev den 14-10-2019 21:43:10

Helt klart fint at nøjes med en slibning. Umiddelbart kan du minimere risikoen for den slags, hvis du sørger for at knække knivbladet af efter hver 2-3 bane, du har skåret. Det kræver et knivskarpt blad at skabe en perfekt samling. Alternativt kan du med fingrene (med handsker selvf.) gnubbe på samlingen for at få det til at glide sammen.

 Man skal passe på ikke at gnubbe for hårdt, da man så kan lave fordybninger i spartelen, da den bliver blød når klæberen kommer på. 

Jeg bruger i øvrigt en 45 cm stålspartel til at glatte filten ud med, da man lettere kan høre små sandkorn og sten. Den er også rigtig god til at samle disse samlinger 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også