Synlige samlinger i filt

Jeg har sat filt op for første gang. Nu dagen efter kan jeg se nogle af samlingerne. Jeg lavede overlap og skar igennem banerne. Men alligevel kan samlingerne ses nogen steder.
Det er forgrundet filt jeg har sat op.
Nogen gode råd til hvordan jeg skjuler samlingerne nu, uden at det bliver for stort et arbejde?
Vil samlingerne ses når jeg maler det?
På forhånd tak 😊
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smid et tyndt lag medium spartel ned gennem samlingen. Det har ca samme struktur som filt. og luk samlingen på den måde.

 

Vent med at spartle til du har set resultatet efter første omgang maling. Man kan nogle gange også nøjes med at slibe, hvis det overhovedet bliver nødvendigt. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar til jer begge. Tror jeg maler en gang, og hvis det samlingerne er for tydelige så prøver jeg at slibe lidt og se om det er nok. Ellers må jeg spartle i samlingerne.
Kan man bruge acryl fugemasse der er ovetslibebar til samlingerne hvis det er nødvendigt, istedet for spartel? 
Jeg ville bruge medium sandspartel og så vaske den af efterfølgende med køkkensvamp. Så får du spartelmasse væk fra areal uden for samlingen og du får nogenlunde samme struktur i samlingen som resten har.
Acryl fugemasse bliver for glat så ses samlingen bare endnu bedre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Altså vaske sandspartlen af inden det tørre eller hvordan? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Påføre sandspartel og vaske overskydende af. inden den tørrer. Om du skal vente 1/2 eller 1 time kan man ikke svare på det må du prøve. Men dagen efter er det for sent.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok altså spartle og umiddelbart bagefter vaske det af med en våd svamp med den bløde side?

Jeg må se om det bliver nødvendigt når jeg har malet første gang. Håber det ikke. 
Ikke umiddelbart efter lad det tørre lidt, ellers forsvinder det også fra din revne, og du skal ikke vaske helt vildt men lade det være når du synes resultatet er ok.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fint takker. Må se om det bliver nødvendigt. 
Vil helt klart anbefale dig at slibe med sandpapir, hvis det er fordi samlingen kan ses - altså at der er en mindre forhøjning i rillen hvor banerne bør være gået glat sammen.
Er det fordi de er trukket en smule fra hinanden og der dermed er et lille mellemrum, ville jeg anbefale sandspartel før slibning. 
Glem at male først. Du skaber bare en potentiel ekstra arbejdsgang for dig selv, da du i så fald skal male over spartlingen en ekstra gang - med risiko for at skulle tage hele væggen mere end nødvendigt. 
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også