Terrassedør kan ikke åbnes

Så har jeg brug for et godt råd - igen

Vi bor på 1. Sal og har en fransk altan med dobbelt dør. Den ene dør kan i øvrigt vippes.

Jeg ved, der sidder tre beslag ( runde paler, heder det sådan??)  inde i døren som kører op og ned - henholdsvis når døren skal åbnes, lukkes og vippes.
Vi har tidligere haft problemer med at døren har været svær at lukke. En enkelt gang har jeg måtte åbne begge døre for at skubbe dørene sammen -kunne se at palerne gik ind de rigtige steder.
Nu er døren lukket, og jeg kan ikke åbne den :-(
Jeg kan mærke at der sker noget inde i døren, når jeg drejer på håndtaget, og når jeg drejer håndtaget helt op i position til at vippe døren kan den godt vippe inde ved hængslerne, men absolut ikke, hvor de to døre mødes.
Jeg kan ikke komme til at se noget inde i døren og den eneste skrue man kan komme til holder dørgrebet på plads.

Firmaet, som jeg ikke kan huske navnet på, lå i sin tid i Nordjylland, men er gået konkurs. Dørene er ca 4 år gamle, så ærgerligt, hvis de igen skal skiftes.

Har tænkt, om man med et koben kunne forsøge at løfte den ene dør nogle få mm. Og se om det hjælper - MEN GODE RÅD SØGES
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vent til det fugtige vejr bliver bedre. Træet - enten karme eller dørblade har udvidet sig pga regnen.

 

Døren blev åbnet ved at presse to små koben ind i mellem de to døre.
Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis